سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعلام آمادگی وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره با همتای ایرانی خود در حاشیه اجلاس آتی در عراق گفت: مذاکره با آمریکا در دستور کار ایران نیست.

به گزارش  ایرنا، سیدمحمدعلی حسینی در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در سال ‪ ۸۶‬در مورد حضور ایران در اجلاس آتی عراق گفت: رایزنیها در مورد زمان و محل برگزاری این کنفرانس ادامه دارد و هنوز محل برگزاری آن تعیین نشده است.

وی در عین حال اظهار داشت: نظر ایران، برگزاری این اجلاس در بغداد است ولی برگزاری و ماهیت و شکل برگزاری آن هنوز در دست بررسی است.


نامه‌های مبادله شده بین تهران و لندن
حسینی در پاسخ به اظهارات مقامات انگلیسی در تکذیب مبادله نامه بین تهران و لندن برای آزادی نظامیان انگلیسی گفت: مبادله این نامه از طریق سفارتخانه‌های دو کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: انگلیسی‌ها در نامه‌ای که به تهران ارسال کردند، اعلام داشتند که قصد تجاوز به آبهای سرزمینی ایران را نداشتند.

وی اضافه کرد: در نامه‌های مبادله شده، ابراز امیدواری شد که در آینده از تکرار اینگونه موارد (تجاوز به آبهای سرزمینی) جلوگیری شود و شاهد موارد مشابه نباشیم.


 تعلیق در دستور کار ایران نیست
حسینی در پاسخ به پرسشی در خصوص مذاکرات هسته‌ای و احتمال پذیرش تعلیق از سوی ایران گفت: تعلیق به هیچ عنوان در دستور کار ایران نیست زیرا معتقدیم تعلیق غنی‌سازی خلاف مقررات ان.پی.تی است و منطقی برای آن پیدا نمی‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه انجام مذاکراتی میان لاریجانی و سولانا را تایید کرد و گفت: این مذاکرات انجام شد اما باید به این نکته توجه داشت که نمی‌شود همزمان یک رفتار دوگانه داشت که هم قطعنامه صادر کرد و هم از مذاکره دم زد.


در مورد حقوق قطعی خود مذاکره نمی‌کنیم
حسینی تاکید کرد: در مورد حقوق قطعی ایران، هیچگونه مذاکره‌ای نخواهیم داشت فقط در مورد رفع ابهامات و نگرانیها و عدم انحراف ایران و بدون پیش شرط مذاکره می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: برای ادامه گفت و گوها و مذاکره باید عزم جدی برای پذیرش حق مسلم ایران را از سوی کشورهای طرف مذاکره ببینیم.

کد خبر 19076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز