همشهری‌آنلاین: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی از روز شنبه (بیستم آبان ماه) نفوذ یک سامانه بارشی از شمال غرب کشور نوید دهنده یک هفته بارندگی در سطح کشور است .

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، بارش باران ابتدا شمال غرب و غرب کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، این سامانه بارشی سپس در سواحل، مرکز و جنوب غرب و جنوب را در بر خواهد گرفت و این مناطق بارش خواهند داشت و در برخی نقاط نیز رعد وبرق دور از انتظار نیست.

برپایه گزارش سازمان هواشناسی کشور، انتظار می‌رود مناطق سردسیر در دوره فعالیت این سامانه در کشور با بارش برف مواجه شوند.

این سازمان یادآور شد، بارندگی‌ها تا پایان هفته آینده در سطح کشور تداوم خواهد داشت.

از سوی دیگر به سبب نفوذ جریانات شمالی در روزهای یکشنبه و دوشنبه (به ترتیب 21 و 22 آبان ماه ) برای دریای خزر وزش باد شدید و در پی آن مواج بودن دریا پیش‌بینی شده است.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به نفوذ هوای سرد از روز دوشنبه تا پایان هفته دما در اکثر مناطق کشور بین شش تا 12 درجه کاهش خواهد یافت.

همچنین آسمان پایتخت برای روز شنبه هوا نیمه‌ابری در پاره‌ای از نقاط بارش باران،گاهی وزش باد مورد انتظار است و این وضعیت در روز یکشنبه نیز تداوم دارد، درعین حال برای ارتفاعات در دومین روز هفته آینده بارش برف پیش بینی شده است.

کد خبر 190685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز