همشهری آنلاین: کودکان زیر 6 سال باید سالی یک بار مورد آزمایش ادرار و کنترل دستگاه ادراری قرار گیرند

سالی یک بار، آزمایش ادرار کودکان لازم است

به گزارش ایرنا، اکبر کوشان فر، متخصص عفونی کودکان و عضو هیات مدیره انجمن کودکان ایران، در حاشیه هشتمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال و چهارمین بزرگداشت دکتر سید احمد سیادتی گفت: برخی از موارد عفونت در دستگاه ادراری کودکان بدون عارضه است و خانواده‌ها زمانی متوجه شوند که ممکن است دیر شده باشد.

وی اظهار داشت: اگر دستگاه ادراری اطفال دچار عفونت شود و جلوی پیشرفت آن گرفته نشود، ممکن است در طولانی مدت به کلیه‌ها آسیب وارد کند.

این متخصص عفونی کودکان افزود: انواع سرماخوردگی، آنژین، آنفلوانزا، عفونت‌های گوش و سینه پهلو برخی از بیماری‌های عفونی اطفال هستند که والدین باید نسبت به آنها توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه شایع‌ترین بیماری عفونی اطفال، عفونت دستگاه تنفسی است و کودکانی که به مهد کودک می‌روند بیشتر در معرض سرماخوردگی و دچار شدن به عفونت تنفسی قرار دارند زیرا سرما خوردگی 200 نوع ویروس دارد که به راحتی منتقل می‌شود.

کوشان فر افزود: اگر کودکان در سال، سه تا چهار بار به تب بالا و سرفه‌های مکرر دچار شوند طبیعی است. امروزه به دلیل وجود حساسیت‌ها و آلودگی هوا مدت زمان بهبود یافتن کودکان بیشتر شده است. در واقع یک هفته به حدود 20 روز افزایش یافته است.

وی با اشاره به مفید بودن تزریق واکسن آنفولانزا اظهار داشت: تزریق این واکسن برای کودکان زیر چهار سال و افراد بالای 50 سال تاکید می‌شود البته سازمان بهداشت جهانی تزریق این واکسن را برای تمام افراد در هر سنی توصیه می‌کند اما به دلیل کمبود آن، تزریق برای سنین خاصی تاکید شده است.

عضو هیات مدیره انجمن کودکان گفت: تغذیه خوب، پرهیز از خوردن غذاهای آماده، استفاده از میوه، لبنیات و خوردن صبحانه از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری‌های عفونی است.

کوشان فر در مورد شرایط اورژانس‌های اطفال در بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد که پزشکان اورژانس‌ها موظف هستند یک دوره آموزشی در مورد بیماری‌های اطفال را بگذرانند و از طرفی در بیشتر بیمارستان‌ها تخت‌های جدا برای اطفال نیز وجود دارد.وجود تخت‌های جداگانه برای اطفال در اورژانس‌ها الزامی است.

هشتمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال و چهارمین بزرگداشت دکتر سید احمد سیادتی روز چهارشنبه در دانشگاه بهزیستی و توانبخشی دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد. این همایش تا 19 آبان ماه ادامه دارد.

کد خبر 190543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز