چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: غار فرن آلاباما در فصل زمستان پناهگاه 800 هزار تا یک میلیون خفاش خاکستری است که حرکت دسته‌جمعی آنها به درون و بیرون غار صحنه هراسناکی را به وجود می‌آورد.

غار فرن بزرگترین غارهای شناخته شده برای خواب زمستانی این گونه از خفاش‌ها به شمار می‌رود،‌خفاش‌هایی که در بخش‌های جنوب‌شرق آمریکا پرسه می‌زنند.

دانشمندان همچنین احتمال می‌دهند در حدود یک میلیون خفاش ایندیانا،‌گونه‌ای از خفاش‌ها با گوش‌هایی شبیه به موش و بومی آمریکای شمالی، نیز در زمستانها در این غار به خواب می‌روند.

خفاش

غار دیگری در آلاباما وجود دارد که بیش از 300 هزار خفاش در زمستانها به آن پناه می‌برند. این جانداران به خاطر عنوان خون‌آشام بودن وجهه چندان دوست داشتنی ندارند اما حقیقت این است که تنها سه گونه از خفاش‌ها خون‌آشامند و دیگر انواع این جانداران از حشرات تغذیه می‌کنند. خفاش‌های کوچک می‌توانند هر شب بالغ بر دوهزار حشره را نوش جان کنند و به این شکل به سلامت محصولات کشاورزی کمک می‌کنند.

در حدود 30 درصد از گونه‌های خفاش‌ها میوه‌، گرده گیاهان یا شهد گلها را به عنوان غذا مصرف می‌کنند. تعدادی از محصولات برای گرده‌افشانی به خفاش‌ها نیاز دارند،‌از آن جمله می‌توان به موز، خرما، نارگیل، وانیل، فندق، آووکادو و کاکائو اشاره کرد.

کد خبر 190500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز