یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدود ده میلیون و چهارصد و بیست هزار نفر از مردم توکیو روز یکشنبه هشتم آوریل(19 فروردین) برای انتخاب شهردار پای صندوقهای رأی رفتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، در این انتخابات که فرماندار و شهردار توکیو در قالب یک نفر تعیین می‌شود، شینتارو ایشیهارا، از حزب راست بیشترین بخت را برای پیروزی دارد.

وی که از سال 1999، مسوولیت فرمانداری و شهرداری منطقه توکیو را به عهده دارد، هفتاد و چهار سال سن داشته و رمان نویس موفقی بوده که پا به عرصه سیاست گذاشته است.

رقیب شینتارو ایشیهارا، شیرو آسانو، پنجاه و نه ساله است. او از حمایت حزب دموکرات- لیبرال ژاپن برخوردار است.

قلع و قمع جنایتکاران و در خواست نامزدی توکیو برای میزبانی بازی‌های المپیک 2016 از برنامه‌های کاری اوست. در حال حاضر مقابله با اقدامات جنایتکارانه در توکیو بسیار ضعیف است.

سیاستمدار توکیویی شینتارو ایشیهارا با رای‌دهندگان دست می‌دهد

محبوبیت ایشیهارا نزد توکیویی‌ها به دلیل تدابیری است که او در راستای مبارزه با آلودگی هوای توکیو اتخاذ کرده است.

اظهارات گزنده وی در خصوص چینی‌ها، مهاجران غیر قانونی، سلطه جویی‌های آمریکا، هنرهای معاصر و فمینیسم قبلا جنجال‌هایی در محافل رسانه‌ای ژاپن بر انگیخته است.

انتخابات توکیو همزمان با دوازده منطقه ایالتی دیگر برگزار می‌شود. نتایج این انتخابات که برای شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز آزمونی مهم به شمار می آید، یکشنبه شب مشخص خواهد شد.

همشهری آنلاین پیشتر از راه افتادن ماشین رأی گیری احزاب برای انتخاب 3770 کاندیدا در  استان و 15 شهر بزرگ ژاپن خبر داده بود ‍[بیشتر‍]

کد خبر 19049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز