دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت کار و تامین اجتماعی اسپانیا روز دوشنبه از افزایش شمار بیکاران این کشور اروپایی در ماه اکتبر به میزان 73/2 درصد نسبت به ماه میلادی گذشته خبر داد و تعداد آنها را بیش 8/4 میلیون نفر اعلام کرد.

شمار بیکاران اسپانیایی باز هم افزایش یافت

به گزارش ایرنا، این آمار بر اساس ثبت نام افراد بیکار در ادارات کار اسپانیا اعلام شده است، حال آنکه موسسه ملی آمار اسپانیا دو هفته پیش رقم بیکاران را بیش از 7/5 میلیون نفر و نرخ آن را بالای 25 درصد اعلام کرده بود.

علت این اختلاف، مبنای محاسبه ادارات یادشده است. در حالی که موسسه ملی آمار، بیکاری را بر اساس نظرسنجیهای خود از جمعیت فعال کشور محاسبه می کند، وزارت کار و تامین اجتماعی، فقط کسانی را بیکار به حساب می آورد که در ادارات کار برای یافتن شغل یا اخذ مقرری بیکاری ثبت نام کرده باشند. از سوی دیگر، اداره کار، افراد بیکاری را که در حال طی دوره های آموزشی باشند، بیکار محسوب نمی کند.

بر همین اساس، در گزارش وزارت کار اسپانیا که امروز انتشار یافت، آمده است که از پایان ماه آگوست تا پایان ماه اکتبر 128 هزار و 242 نفر به لیست بیکاران افزوده شدند که سومین ماه افزایش پی‌ درپی شمار بیکاران از آگوست گذشته در کشور است.

بر اساس این گزارش، در همین مدت، نظام تامین اجتماعی اسپانیا نیز 64 هزار و 372 پرداخت کننده بیمه را از دست داده و اکنون شمار کل پرداخت کنندگان بیمه‌ تامین اجتماعی به 7/16 میلیون نفر رسیده است .

پایان فصل تابستان و گردشگری ، تداوم ریاضت‌های اقتصادی و کاهش مخارج عمومی‌ از مهمترین عوامل تداوم بحران در بازار کار و اشتغال اسپانیا در ماه اکتبر اعلام شده است.

بر اساس گزارش مذکور، سه نفر از هر چهار نفر بیکار جدید در اسپانیا مربوط به بخش خدمات هستند، به طوری که 97 هزار و 610 بیکار ماه اکتبر از این بخش بودند، زیرا بیشتر کارهای خدماتی، به صورت قراردادی و فصلی بود.

بیکاری در بخشهای دیگر از جمله کشاورزی نیز با 24 هزار و 401 نفر معادل با 18/15 درصد و صنعت 8888 نفر معادل با 69/1 درصد در ماه اکتبر افزایش داشت.

به گفته وزارت کار اسپانیا، محدودیت‌های قرارداد کاری موقت تابستانی لطمه بسیاری به جوانان زده است زیرا بیکاری در جوانان زیر 25 سال در ماه اکتبر به میزان 20 هزار و 604 نفر بود که نسبت به ماه گذشته 41/4 افزایش نشان می دهد.

 

کد خبر 190268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز