جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شبکه تبهکار یاکوزا در ژاپن در صنایع هسته‌ای این کشور فعال شده است. این خبر عجیب را شبکه تلویزیونی راشاتودی مخابره کرده است

fokushima

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، یک سال و نیم از زمان وقوع فاجعه در نیروگاه اتمی فوکوشیما و سونامی پس از آن در ژاپن سپری می‌شود. این رویداد، خسارت‌های زیادی به نیروگاه مذکور وارد کرد.

اکنون مقامات ژاپنی به این مسئله فکر می‌کنند که با دهها هزار تن آبی که به علت استفاده شدن برای خنک کردن این راکتور، به شدت آلوده شده است چه کار کنند و در کجا آن را انبار کنند. پیدا کردن مکانی برای انبار کردن دویست هزار تن آب که به شدت با مواد رادیو اکتیو آلوده شده است کار آسانی به شمار نمی‌رود بویژه باتوجه به اینکه ژاپن کشوری جزیره‌ای است و به شدت مستعد وقوع زلزله و سونامی است.

البته مشکلات هسته‌ای ژاپن فقط به اینجا محدود نمی‌شود. خبرهای جدیدی درژاپن منتشر شده است مبنی بر اینکه مقامات ژاپنی با شبکه تبهکاران این کشور موسوم به یاکوزا تعامل پیدا کرده‌اند.

یاکوزا بدنام ترین شبکه جرم و جنایت در ژاپن است. منابع مطلع دولتی فاش کرده‌اند یاکوزا از مدتها قبل در صنایع هسته‌ای ژاپن حضور فعال داشته است و سابقه این مسئله به یک دهه قبل بازمی‌گردد.

مقامات ژاپنی به علت رسوایی‌های مربوط به این همکاری ها از افشای خبرهای مربوط به آن خودداری کرده اند اما سرانجام این خبرها علنی شده است. نکته جالب اینکه برای بخشی از عملیات پاکسازی نیروگاه سانحه دیده ژاپن در سال گذشته از گروهی از تبهکاران یاکوزا استفاده شد. گفته می‌شود تبهکاران شبکه بزرگ یاکوزا در ژاپن به مقامات این کشور در بازسازی نیروگاه فوکوشیما کمک می‌کنند.

چگونه ممکن است کارهای مربوط به پاکسازی و بازسازی یک نیروگاه اتمی به اعضای گروههای تبهکاری واگذار شود که هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارند. این مسئله جنون آمیز است. نباید به مسائل فنی در این زمینه توجه داشت. آیا نباید انرژی هسته‌ای در کنترل افراد باصلاحیت باشد؟

کد خبر 189918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز