همشهری آنلاین: نخست وزیر پاکستان تأکید کرد که خط لوله صلح چیزی بیش از یک طرح اقتصادی است و به تقویت بیش از پیش روابط سه کشور خواهد انجامید.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری پی تی آی از دهلی نو، شوکت عزیز، نخست وزیر پاکستان، گفت: هند و پاکستان تصمیم گرفته اند پروژه خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان و هند را به پیش ببرند زیرا این پروژه به بهبود کلی روابط آن ها منجر خواهد شد و به نیل به امنیت انرژی کمک خواهد کرد.

شوکت عزیز اعلام کرد: آنچه که ما در تلاش انجام آن هستیم داشتن پیوند میان ایران،پاکستان و هند است و این چیزی بیش از رابطه در زمینه انرژی است. نخست وزیر پاکستان گفت: ما بر این خط لوله نام خط لوله صلح گذاشته ایم .

وی که با کانال خبری ان دی تی وی گفت و گو می کرد، افزود: پیوند ها و وابستگی های متقابل فضایی را ایجاد می کند که به بهبود کلی روابط کمک خواهد کرد.

شوکت عزیز یاد آور شد: ما تصمیم گرفته ایم این پروژه را عملی سازیم زیرا با منافع ملی ما مرتیط است و ما در مراحل گوناگونی از مذاکره در باره آن قرار داریم.

نخست وزیر پاکستان گفت که در حاشیه نشست سارک در هفته گذشته در باره خط لوله صلح با نخست وزیر و وزیر نفت هند گفت و گو کرده است. عزیز گفت : می همچنان خوشبینانه معتقدم که این پروژه نوعی بازی برد - برد برای همه طرف ها است.

کد خبر 18987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز