همشهری آنلاین: کارگاه آموزشی مدیریت زیست بومی تالاب ها در منطقه آسیای میانه با مشارکت مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر به میزبانی کشور جمهوری قرقیزستان در روزهای 29 آبان تا 2 آذر ماه برگزار می شود

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت زیست بومی تالاب‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در راستای اجرای برنامه‌های کنوانسیون رامسر و با هدف حفاظت و توسعه پایدار تالاب‌ها و نیز تعیین چشم انداز آینده کنوانسیون در منطقه آسیای میانه کارگاه آموزشی مدیریت زیست بومی تالاب‌ها برگزار می‌شود.

روز اول نشست به برگزاری کنفرانسی به مناسبت بزرگداشت دهمین سالگرد پیوستن جمهوری قرقیزستان به کنوانسیون رامسر و با حضور نمایندگان کشورهای منطقه و همچنین اعضای سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله مرکز منطقه‌ای رامسر اختصاص می‌یابد.

صادق صادق زادگان، رییس مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر در این باره گفت: این نشست مطابق برنامه کاری 2012 مرکز منطقه‌ای رامسر در مرکز و غرب آسیا و با مشارکت و حمایت مالی و فنی این مرکز برگزار می‌شود و در این ارتباط نمایندگانی از مرکز منطقه‌ای رامسر و نیز پروژه حفاظت از تالاب‌های ایران در ان شرکت خواهند کرد.

برگزاری کارگاه بین المللی انطباق با تغییر اقلیم

کارگاه بین المللی انطباق با تغییر اقلیم با شرکت نمایندگان سازمان‌های دولتی و بین­ المللی از 16 کشور منطقه آسیا-اقیانوسیه و اساتید و محققان دانشگاهی با موضوع سازگاری با تغییر اقلیم در بانکوک آغاز شد که نماینده طرح حفاظت از تالاب‌های ایران نیز در آن حضور دارد.

این کارگاه 9 تا 13 آبان ماه در شهر بانکوک ادامه دارد و هدف از برگزاری آن توسعه مهارت‌های فنی در داخل سازمان‌های ملی مرتبط، تبادل دانش منطقه‌ای در زمینه برنامه‌های انطباقی در راستای پایداری اقلیم در اکوسیستم­‌ها است.

دراین نشست موضوعاتی همچون تغییر اقلیم، اثرات تغییر اقلیم بر بخش‌ها و اکوسیستم‌های مختلف، برنامه‌­های سازگاری اکوسیستم‌­ها با تغییر اقلیم و نمونه­‌هایی از انجام ارزش گذاری اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 189845
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز