چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

در چهارمین روز از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، نخستین مقام ارشد دولتی به مصلای تهران رفت و از این نمایشگاه دیدن کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از وزیر ارشاد که میزبان نمایشگاه مطبوعات محسوب می‌شود، به‌عنوان نخستین وزیر دولت دهم به غرفه‌های مطبوعات حاضر در نمایشگاه نوزدهم سر زد و در پاسخ به این پرسش که چرا تا امروز که چهارمین روز برگزاری نمایشگاه مطبوعات است، اعضای کابینه چندان استقبالی از آن نشان نداده‌اند؟

گفت: دلیل این مسئله بیشتر گرفتاری‌ها و تراکم کاری آقایان وزرا بوده است. رضا تقی‌پور گفت: آقای رئیس‌جمهور هم دیروز در جلسه هیأت دولت تأکید کرد‌ آنهایی که می‌توانند و فرصت می‌کنند، حتماً سری به نمایشگاه بزنند. در نمایشگاه امسال غرفه‌ای با عنوان «رحمه للعالمین» برپا شده است. از رویدادهای منحصر به فرد نمایشگاه امسال نسبت به 18 دوره گذشته غرفه پیامبر اعظم است که با هدف بزرگداشت و یاد حضرت رسول اکرم(ص) در نوزدهمین نمایشگاه بین‎المللی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ فعالیت می‌کند. این غرفه با هدف پاسداشت حضرت محمد(ص) و یادآوری نامگذاری سال 85از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان پیامبر اعظم(ص) نامگذاری و ستادی به‌عنوان ستاد دائمی پیامبر اعظم برپا شده است.


در این غرفه برنامه‌های متنوعی برای مخاطبان درنظر گرفته شده است. در غرفه رحمه للعالمین کارت‌های عضویتی تدارک دیده شده که به بچه‌ها داده می‌شود. آنها به همراه والدین با عضو شدن در این بخش علاوه بر یادگیری آموزه‌ها و پندهای دینی پیامبر و توصیه ایشان درخصوص نیکی، راستگویی و احترام به پدر و مادر را می‌آموزند.

غرفه همشهری نیز روز گذشته مهمانان ویژه‌ای داشت. سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از مهمانان غرفه همشهری بود. امروز پنجشنبه در غرفه همشهری نمایندگانی از گروه‌های سیاسی، ادب و هنر و حوادث تحریریه حاضرند. همچنین روز جمعه اعضایی از گروه‌های سیاسی، اندیشه، اقتصادی و دانش و سلامت روزنامه همشهری و در روز شنبه که روز پایانی نمایشگاه است، اعضایی از گروه اجتماعی، شهری و اندیشه میزبان بازدید‌کنندگان از نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها خواهند بود.

کد خبر 189821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز