همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب در حداقل 5 استان کشور هشدار داد.

آبگرفتگی سیلاب

مهندی عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: آخرین الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد طی بعدازظهر دوشنبه   ( 8 آبان) بارش باران و رعدوبرق و وزش باد در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمال سمنان از شدت بیشتری برخوردار است، از این رو آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روز سه‌شنبه بارش باران و رعدوبرق و وزش باد در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان و شمال سمنان از شدت بیشتری برخوردار است. از این رو آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها دراین استان‌ها پیش‌بینی می‌شود که این شرایط با شدت کمتر برای استان‌های خراسان شمالی، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان نیز رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز دوشنبه رگبار و رعد و برق، وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ در نیمه شرقی و مناطق جنوبی کشور رخ خواهد داد که بدین ترتیب از بعدازظهر دوشنبه بتدریج بارش در مناطق جنوب غربی قطع شده و دامنه بارش‌ها محدود به استانهای شرقی کشور خواهد شد و بارش‌ها به همراه کاهش دما تا روز چهارشنبه در استانهای شرقی کشور ادامه خواهد داشت و بارش‌ها در برخی مناطق شمال شرق کشور شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته وی این سامانه روز چهارشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر این اساس طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آسمان تهران صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 10 و 21 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 189520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز