همشهری آنلاین: شرکت تامین گارانتی محصولات شرکت اپل اعلام کرده بیشتر کاربران آی‌فون در آشپزخانه خانه‌هایشان گوشی‌های خود را زمین زده و از بین می‌برند.

به گفته شرکت Squaretrade، بیش از 21 درصد از کاربران آی‌فون گوشی‌های خود را در آشپزخانه تخریب می‌کنند، 18 درصد از آنها در اتاق‌های نشیمن و 16 درصد از آی‌فون‌ها نیز در حمام دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند.

به‌طور کلی 51 درصد از حوادث منجر به آسیب‌دیدگی گوشی‌های آی‌فون به گفته این شرکت درون خانه‌ها رخ می‌دهند و نه در محیط خارج از خانه. این شرکت برای دستیابی به آمار دقیق برای دوهزار و چهار کاربر آی‌فون 35 سوال طرح کرد.

آی‌فون

از دیگر یافته‌های این تحقیق این است که در میان تمامی مایعاتی که می‌توانند آی‌فون را دچار آسیب‌دیدگی کنند،‌ ریختن آب بر روی آی‌فون از رواج بیشتری برخوردار است به شکلی که 43 درصد از آسیب‌های ناشی از ریخته شدن مایعات بر روی آی‌فون در اثر ریخته شدن آب ایجاد شده‌اند، 19 درصد از این آسیب‌ها در اثر ریختن نوشابه‌های گازدار، و 12 درصد در اثر ریخته شدن قهوه یا چای به وجود آمده‌اند.

بر اساس گزارش Gizmag، این شرکت نشان می‌دهد که تنها آمریکایی‌ها،‌در طول سال 5.9 میلیارد دلار را صرف تعمیر آسیب‌های آی‌فونی کرده‌اند. اصلی‌ترین عامل خسارت‌های وارد شده به آی‌فون نیز افتادن از دست کاربران اعلام شده و پس از آن ریختن مایعات بر روی آن اصلی‌ترین خسارت‌ها را وارد آورده است.

کد خبر 189221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز