مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با اشاره به این که در سال گذشته ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو از رده خارج شده است، گفت: خودروهای مشمول طرح جایگزینی در سال 86 مشخص شدند.

به گزارش شانا به نقل از ستاد اطلاع رسانی تبصره 13، مهندس سید رضا فاطمی افزود: در حالی که در سال 84 تنها 36 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شد، این رقم در سال 85 بیش از 300 درصد افزایش یافت.

وی یادآورشد: بر این اساس 110 هزار خودرو جایگزین، تحویل مالکان خودروهای فرسوده و 17 هزار تاکسی نیز نوسازی شد.

به گفته وی، یکصد هزار خودروی فرسوده نیز از سهمیه سال 85، تا پایان تیرماه سال جاری از رده خارج و خودروهای جایگزین تحویل مالکان می‌شود.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده تصریح کرد: در سال های 82 تا 84، تنها 4 هزار و 200 دستگاه تاکسی فرسوده جایگزین شد که کل این رقم تنها یک سوم تاکسی‌هایی بوده که در سال گذشته از رده خارج شده است.

وی با اشاره به این که فروش نقدی خودروهای فرسوده از بودجه سال 85 منتفی شده است، خاطرنشان کرد: با تصویب تبصره 13 قانون بودجه سال 86، آیین‌نامه‌های اجرایی و برنامه‌ خروج خودروهای فرسوده در سال جاری تا پایان فروردین ماه اعلام می‌شود.

فاطمی در خصوص خودروهای مشمول طرح جایگزینی در سال 86  گفت: تاکسی های با عمر 15 سال و بیشتر، یعنی مدل سال 71 شمسی به قبل، وانت‌بارهای با عمر 20 سال و بیشتر یعنی مدل 66 شمسی و پایین‌تر، سواری های بیش از 4 سیلندر یا دو دیفرانسیل با عمر 25 سال و بالاتر یعنی مدل 61 شمسی به قبل و سواری های 4 سیلندر و کمتر با عمر30 سال و بالاتر یعنی مدل سال پیش از 56 در سال جاری مشمول طرح جایگزینی خودروهای فرسوده هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه در اواخر سال گذشته تعدادی از نمایندگی های فروش، افرادی را که در اولویت نبوده یا ثبت‌نام نکرده‌اند، به بانک معرفی کردند که عده‌ای از آنان نیز کارهای بانکی خود را انجام دادند، اما در مرحله اسقاط گرفتار شدند.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده تصریح کرد: خودروی مالکانی که نامشان در اولویت طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نباشد، به هیچ عنوان اسقاط نشده و این افراد حتی در صورت دریافت گواهی بانک نمی‌توانند خودروی خود را اسقاط و از تسهیلات طرح جایگزینی خودروهای فرسوده استفاده کنند.

وی در پایان تأکید کرد: برنامه زمان‌بندی خودروهای فرسوده در سال 86 و میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای امسال، حداکثر تا پایان نیمه نخست سال جاری تعیین و اعلام می‌شود. 

کد خبر 18916

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز