همشهری آنلاین: نیروهای انگلیسی مستقر در استان مسیان عراق با تحویل کنترل امنیتی این استان به نیروهای عراقی در مرز این کشور با ایران مستفر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این تغییر و تحول در ماه جاری میلادی صورت خواهد گرفت.

در بیانبه‌ دفتر نوری المالکی نخست وزیر عراق آمده است: روند تصدی این مسوولیت از سوی نیروهای ما با سرعت در حال انجام است. نیروهای چند ملیتی در ماه جاری مسوولیت امنیتی در میسان را به ما واگذار می‌کنند. به موجب این اقدام نخست وزیر نیز به استاندار میسان اجازه‌ی تصدی مسوولیت امنیتی این استان را می‌دهد.

سرهنگ کوین استراتفورد رایت انگلیسی تاکید کرد: نظامیان انگلیسی در تلاش برای آماده شدن شرایط برای انتقال کنترل امنیتی استان میسان عراق که با ایران مرز مشترک دارد، به نیروهای عراقی هستند.

سربازان انگلیسی در بصره به گشت نظامی مشغولند.انگلیسی ها به تحویل دادن امور امنیتی استان مسیان امیدوارند که از تلفات آنها در عراق کاسته شود. روز پنجشنبه و جمعه 16 و 17 فروردین 4 سرباز دیگر عراقی به قتل رسیدند

وی از بصره محل استقرار سربازان انگلیسی به خبرگزاری فرانسه گفت: پس از این واگذاری ما تنها به درخواست عراقی‌ها در اوضاع امنیتی مداخله می‌کنیم.

استان میسان چهارمین استان از 17 استان عراق است که کنترل امنیتی‌اش به نیروهای عراقی واگذار می‌شود و سومین استان تحت کنترل نیروهای تحت امر انگلیس از ماه ژوئیه خواهد بود.

سربازان انگلیسی در ماه اوت، کنترل امنیت را در اماره مرکز میسان تحویل دادند؛ اما کنترل بقیه‌ مناطق این استان را در دست داشتند.

استراتفورد رایت اعلام کرد: نیروهای چند ملیتی پس از این انتقال در میسان می‌مانند و نیروهایشان را در مرز مستقر می‌کنند.

مقتدا صدر دو فرمانده‌اش را اخراج کرد
دفتر مقتدی الصدر روحانی شیعه‌ی عراق اعلام کرد: صدر دو تن از قانونگذاران گروه سیاسی‌اش را به دلیل انجام دیدار با دولتمردان آمریکایی بدون اطلاع وی اخراج کرد.

به گزارش ایسنا دفتر صدر در نجف با معرفی این دو قانونگذار به نامهای سلام المالکی و قصی عبدالوهاب اعلام کرد: دستور تغییر این دو مستقیما از سوی صدر صادر شده است.

دفتر صدر اعلام کرد: این دو قانونگذار عراقی براساس لایحه‌ قانونی اخیرکه بلوک‌های سیاسی را برای تغییر قانونگذاران‌شان در پارلمان مجاز می‌کند، جایگزین می‌شوند.

گروه صدر 32 عضو در مجلس ملی 275 عضوی عراق و شش وزیر در دولت ائتلافی نوری المالکی دارد.

حمله شیمیایی
آسوشیتدپرس اعلام کرد: براثر اصابت کامیون بمب گذاری شده یک عامل انتحاری به پاسگاه پلیس در استان رمادی، دست کم 20 تن کشته و بیش از 30 تن دیگر مجروح شدند.

در پی حمله انتحاری در بغداد که منجر به انتشار گاز سمی شد، سربازان آمریکایی محل را تحت کنتر ل خود در آوردند.در عکس یک سرباز آمریکایی مانع از تردد یک زن عراقی در نزدیکی محل انفجار شده است

به دنبال وقوع این حادثه، گاز سمی کلوراین در هوا منتشر شد. چندین تن نیز بر اثر انتشار این گاز به حالت خفگی در آمدند. فرماندهان آمریکایی و پلیس عراق شبه نظامیان القاعده را برای چندین حمله که در آن از گاز کلوراین استفاده شده مقصر می‌دانند.

قتل 8 نظامی اشغالگر
رویتر نیز به نقل از مقامات رسمی اعلام کرد: افراد محلی نزدیک به 20 سرباز عراقی، انگلیسی و آمریکایی را ظرف 24 ساعت گذشته کشتند. این حملات در بغداد، موصل و بصره روی داد.

سخنگوی ارتش انگلیس اعلام کرد: بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در نزدیکی خودروی زرهی نیروهای انگلیسی، چهار نظامی انگلیس و یک مترجم کشته شدند.


یک افسر ارتش عراق همچنین اعلام کرد: افراد مسلح با حمله به ایست بازرسی نیروهای عراقی در موصل 10 سرباز عراقی را کشته و یک تن را مجروح کردند.

ارتش آمریکا نیز اعلام کرد: بر اثر انفجار دو بمب کنار جاده در داخل و اطراف بغداد چهار سرباز آمریکایی کشته شدند.

حزب اسلامی عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: درپی انفجار یک کامیون بمبگذاری شده در مقابل دفتر یک شبکه تلویزیونی یک خبرنگار برجسته‌ی عراقی کشته شد.

بر اثر این انفجار، 12 تن از کارمندان این شبکه تلویزیونی نیز مجروح شدند که حال تعدادی از آنها وخیم گزارش شده است.

حزب اسلامی عراق تاکید کرد: این شبکه از زمان تاسیس خط مشی اعتدال را در پیش گرفت و همیشه از شهروندان عراقی بدون توجه به وابستگی مذهبی‌شان دفاع کرده است.

کد خبر 18909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز