همشهری آنلاین: حیب اسماعیلی تهیه کننده و بازیگر سینما معتقد است که امروز مشکلات اقتصادی در کنار اختلافات در بدنه سینما به سینما آسیب جدی زده است.

بازیگر سینما

به گزارش ایلنا، حبیب اسماعیلی با اشاره به وضعیت اقتصادی امروز سینما گفت: مشکلات اقتصادی همیشه وجود داشته است چه در زمانی که کشور در حال جنگ بود و چه امروز که از ثبات سیاسی برخوردار است.

وی ادامه داد: امروز مشکلات اقتصاد سینما از زمان جنگ نیز بیشتر است و دلیل آن این است که وضعیت اقتصادی ثبات ندارد و اهالی سینما در بعد مسائل اقتصادی با یک بلاتکلیفی رو برو هستند.

وی ادامه داد: در زمان جنگ با آنکه کشور درگیر جنگی ناجوانمردانه و نابرابر بود اما فشار اقتصادی کمتر بود و ما شاهد ساخت فیلم های خوبی بودیم که دلیل آن همدلی و یک دلی اهالی سینما بود.

اسماعیلی تاکید کرد: امروز تحریم های ناجوانمردانه وجود دارد و این تحریم ها بر تمام اقتصاد کشور فشار وارد آورده است و قطعا سینما هم از این امر مستثنی نیست.

وی ادامه داد: اما آنچه که در کنار این تحریم ها و فشار اقتصادی، مشکلات شما را بیشتر کرده است اظهار نظرات بسیار و اعمال سلیقه شخصی و متفاوت است که به سینما ضربه می‌زند.

اسماعیلی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم می‌گوید: امروز به دلیل مشغله فراوان افراد فرصت پیگیری برنامه های فرهنگی را ندارند و حتی فرصت اینکه در کدام سینما چه فیلمی پخش می‌شود را نیز ندارند، لذا باید به اطلاع رسانی در حوزه فرهنگ بیش از پیش توجه شود از سوی دیگر ارگانهایی که فرصت‌های مهمی برای اطلاع رسانی دارند مانند شهرداری ها سازمان‌های زیباسازی و صدا و سیما باید فرصت‌های اطلاع رسانی را راحت تر و ارزانتر در اختیار سینما قرار دهند.

اسماعیلی ادامه داد: امروز اگر فردی در سینما فعالیت می‌کند به خاطر عشق و علاقه خود است زیرا بیش از 7 ماه است که وضعیت سینما در بلاتکلیفی اقتصادی قرار دارد.

امروز باید اختلافات داخلی را کنار گذاشت و با تعامل و مدیریت درست به دنبال حل مشکلات اقتصادی بود.

 

کد خبر 188775

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز