مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: باریک‌ترین خانه جهان با مساحتی کمتر از 4.2 متر در شهر ورشو به عنوان نشانه‌ای از فقدان جای مناسب برای ساخت‌وساز در لهستان ساخته شد.

باریک‌ترین خانه جهان در لهستان تکمیل شد

با بزرگ شدن صفحات نمایش تلویزیون و وسایل منزل، بسیاری از افراد به دنبال خانه‌های بزرگ‌تر با منظره باغ و ویژگی‌های دیگر هستند که تنها در خانه‌های بزرگ مشاهده می‌شود، اما این مسئله برای جیکوب اسکزنی معمار لهستانی متفاوت است. وی خود را در آن سوی این طیف قرار داده و خانه‌ای ساخته که به عنوان باریک‌ترین خانه جهان از آن یاد شده است.

ابعاد این خانه در عریض‌ترین بخش آن کم‌تر از 1.5 متر و باریک‌ترین بخش آن 90 سانتی‌متر است.

در این خانه حتی جایی برای پنجره وجود ندارد و نور خورشید از حفره‌های کوچکی که در اتاق خواب تعبیه شده وارد می‌شود.
از آن‌جا که سطح بنای کلی 4.2 متر مربع است، ساکنان این خانه باید از یک نردبان برای بالا رفتن استفاده کنند تا از ارتفاع خانه به جای سطح آن استفاده شود.

آشپزی کردن در این خانه با سختی تمام صورت می‌گیرد و کم‌ترین فضا به شستشو و پخت و پز اختصاص داده شده است. بهتر است که در این خانه از مواد غذایی تازه استفاده شود، چرا که یخچال در این آپارتمان تنها جای دو بطری آب را دارد.
این خانه با عرض یک و نیم متری باریک‌ترین خانه لقب گرفته و به عنوان اظهار نظری درباره کمبود ساخت مسکن در لهستان ساخته شده است.

برای زندگی در این خانه دعوت دوستان به صرف شام اصلا کار عاقلانه‌ای نیست. چرا که این خانه تنها دو صندلی ثابت دور میز دارد که آن‌ها هم به دیوار پیچ شده‌اند.

اتاق خواب باریک‌ترین خانه جهان فقط کاربردی است، چرا که در آن تنها یک تخت کوچک و یک میز قرار دارد و کتاب‌ها را می توان در یک تورفتگی پشت تخت جاسازی کرد.

براساس اظهارات معمار این خانه، تحقیقات نشان می‌دهد که ما به یک معضل اجتماعی نزدیک می‌شویم، چرا که درحال حاضر فضای بسیار اندکی برای ساخت‌وساز وجود دارد.

فضای داخلی خانه به هیچ وجه جنبه تجملاتی ندارد و فقط برای رفع نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باریک‌ترین خانه جهان

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 188521
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز