همشهری آنلاین: دبیر سمینار پیوند سلول‌های بنیادی با اشاره به راه اندازی مرکز پیوند سلول‌های بنیادی کودکان در بیمارستان شریعتی، گفت: هر کودک ایرانی می‌تواند از خدمات سلول‌های بنیادی بهره مند شود

کودکان ایران از خدمات سلول‌های بنیادی، بهره‌مند می‌شوند

به گزارش مهر، دکتر امیر علی حمیدیه در حاشیه سمینار پیوند سلول‌های بنیادی خوانساز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سالانه این سمینار، افزود: در این سمینار گزارشی از عملکرد مراکز پیوند سلول‌های بنیادی ارائه می‌شود.

دبیر سمینار پیوند سلول‌های بنیادی، بانک اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی را از دیگر مباحث مطرح در این سمینار ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بانک اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی در بیمارستان شریعتی راه اندازی شده که به شبکه جهانی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی متصل شده است.

وی پیوند سلول‌های بنیادی بند ناف و استفاده از سلول‌های بنیادی مزانشیمی را از دیگر محورهای این سمینار نام برد و اضافه کرد: پیوند سلول‌های مزانشیمی برای درمان بیماری‌هایی چون تالاسمی ماژور، بیماری‌های کبدی و قلبی و استخوانی استفاده می‌شود.

حمیدیه با اشاره موضوع پیوند سلول‌های بنیادی در کودکان، خاطرنشان کرد: از سال 1386 بخش پیوند سلول‌های بنیادی کودکان در بیمارستان شریعتی راه اندازی شده است که سالانه 100 پیوند سلول بنیادی در کودکان با موفقیت 70 درصدی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه روش پیوند سلول‌های بنیادی در کودکان تفاوت‌هایی با پیوند سلول‌های بنیادی در بزرگسالان دارد، در این باره توضیح داد: برخی از بیماران در کودکان هست که از سرطان خطرناک‌تر است که از آن جمله می‌توان به نقص ایمنی مادرزادی اشاره کرد که درمان آنها از طریق پیوند سلول بنیادی است در غیر این صورت در 2 تا 3 سالگی منجر به مرگ کودکان می‌شود.

دبیر سمینار پیوند سلول‌های بنیادی، با اشاره به وضعیت پیشرفت ایران در زمینه پیوند سلول‌های بنیادی در منطقه، ادامه داد: با توجه به توانایی‌های ایران در این زمینه، در میان کشورهای شرق مدیترانه جایگاه بالایی دارد ضمن آنکه با دستاوردهایی که از تحقیقات به دست آمده است، هر کودک ایرانی می‌تواند از خدمات پیوند سلول‌های بنیادی بهره مند شود.

کد خبر 188397
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز