پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس یازدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت گفت: در حال حاضر سن ابتلا به بیماری سرطان دهان در ایران از 60 تا 70 سالگی به 30 تا 40 سالگی کاهش یافته است

کاهش سن ابتلا به سرطان دهان در ایران

به گزارش ایرنا، عباس خدایاری نمین، در حاشیه یازدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران و سومین همایش بین الملی ایمپلنت خلیج فارس در هتل المپیک افزود: متاسفانه محدوده سنی ابتلا به سرطان دهان در ایران در سال‌های اخیر کاهش یافته است که این می‌تواند تهدید جدی برای جامعه باشد.

وی اظهارداشت: برخی افراد زیر 18 سال به دلیل ضربه و عفونت بیشتر، به انواع سرطان‌های دهان مبتلا می‌شوند و اصابت ضربه به سمت دهان و صورت نوجوانان بیشتر شایع است.

به گفته وی در صورتی که بیماران به موقع به متخصصان دهان و دندان مراجعه کنند سرطان دهان در ایران قابل درمان است.

خدایاری افزود: علایم سرطان دهان شامل زخم‌های داخل دهانی و طولانی مدت است که بدن بیمار پس از ابتلا به آن علیه خود آنزیم ترشح می‌کند.

وی ادامه داد: انتشار زخم‌ها، آفت‌های دهانی، دردناک بودن زخم‌ها، لق شدن بی دلیل دندان‌ها، بوی بد دهان، خونریزی و رشد سریع زخم یا توده در دهان از دیگر علائم سرطان دهان است.

خدایاری افزود: بیماران زمانی متوجه می‌شوند که ضایعات دهانی به بخش‌های دیگر مانند چشم و مغز سرایت کرده است.

رییس یازدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت گفت: حدود یک درصد از سرطان‌ها در امریکا سرطان دهان است.

وی افزود: عوامل حاشیه‌ای در ابتلا به این بیماری مانند استعمال دخانیات، عادت غلط غذا خوردن، نوشیدنی‌های داغ، نوشابه‌های گازدار، استفاده از مواد مخدر ˈناسˈ تا 50 درصد می‌تواند ابتلا به سرطان دهان را افزایش دهد.

این متخصص فک و صورت ادامه داد: مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، بخشی از شمال ایران و کشورهای حاشیه ایران مانند پاکستان و افغانستان از ماده مخدر ˈ ناس ˈ استفاده می‌کنند.

وی اظهارداشت: رعایت بهداشت دهان و دندان افراد در کاهش بیماری‌ها و همچنین سرطان دهان بسیار موثر است.

یازدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران و سومین همایش بین الملی ایمپلنت خلیج فارس 26 تا 28 مهر در هتل المپیک برگزار می‌شود.

کد خبر 188260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز