گروه اقتصادی: خصوصی‌‌سازی مخابرات، یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در سال جدید در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات‌و‌فناوری‌اطلاعات، دکتر محمد سلیمانی با بیان این مطلب که وزارت ارتباطات، در بحث واگذاری مالکیت  پیشتاز بوده است، گفت: در حال حاضر، وارد فاز اجرایی واگذاری مالکیتی مخابرات شده‌ایم و از آن جایی که سرمایه موجود در این حوزه، حدود 140 هزار میلیارد ریال است، باید مراقب افراد طمع کار باشیم و تلاش کنیم این کار به درستی انجام شود.

محمد سلیمانی برنامه‌ مهم دیگرسال 86 را سرمایه‌گذاری بیش از 600 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تلاش می‌کنیم تا به کمک بخش خصوصی، واگذاری تلفن همراه، در سال جاری به روز شود.

وی اظهار داشت: همچنین، یکسان‌سازی کدها، خصوصاً در بخش تلفن ثابت و ارائه خدمات اینترنتی از سوی شرکت ارتباطات سیاردر شبکه دولتی تلفن همراه، از دیگر برنامه‌ها در سال جدید است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با در نظر گرفتن سیم کارت‌های واگذارشده از سوی ارتباطات سیار، اپراتور دوم و پیمانکار تالیا، بیش از 17 میلیون سیمکارت در سطح کشور توزیع شده است.

وی افزود: شرکت پست نیز طی یک سال گذشته توانست تعداد متوسط مرسوله را از هشت عدد در سال 84 به 5/13 عدد در پایان سال 85 برساند.

وی ادامه داد: شرکت پست بانک نیز منابع مالی خود را از 150 میلیارد تومان در سال 84 به 300 میلیارد تومان در سال 85 رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پست بانک، توانست برای نخستین بار در کشور، در یک هزار و 45 روستا حاضر و خدمات بانکی را به آن‌ها ارائه کند.

کد خبر 18824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز