همشهری آنلاین: گروه موسیقی بوشهری لیان به سرپرستی محسن شریفیان از ایران ساعت 23 و 15 دقیقه جمعه، 28 مهر برابر با 19 اکتبر 2012، به وقت محلی در سالن توبین هال نمایشگاه موسیقی ومکس به اجرای برنامه می‌پردازد.

لیان در ومکس

محسن شریفیان  موزیسین و محقق  موسیقی ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین در این خصوص گفت: در دعوتنامه  ومکس که برای ما ارسال شده، آمده است که هیات ژوری، گروه ما را از بین 850 گروه موسیقی انتخاب کرده تا به همراه سی گروه موسیقی دیگر از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، برزیل، ایتالیا، هلند، اسپانیا، فرانسه، مکزیک، کلمبیا، ترکیه، هند و چند کشور دیگر به اجرای برنامه بپردازد.

نوازنده ی نی انبان این گروه توضیح داد که: کنسرت گروه لیان به مدت 45 دقیقه در سالن اصلی این نمایشگاه «تویین هال» در روز جمعه 28 مهرماه و از ساعت 23:15 به وقت محلی برگزار می گردد.


مکس از معتبرترین و معروفترین نمایشگاهای جهانی موسیقی می باشد که تاریخچه شکل گیری آن به سال ۱۹۹۴ بازمی گردد که بصورت گردشی در کشورهای مختلف اروپایی برگزار شده است، امسال نیز این نمایشگاه در شهر تسالونیکی کشور یونان و از ۲۶ تا ۳۰ مهر برگزار می گردد.


هر ساله در این نمایشگاه گروها و شرکت های فعال جهان در زمینه موسیقی گرد هم می آیند و از فرصتهای ممکن برای گسترش موسیقی در عرصه های بین المللی استفاده می کنند، در این نمایشگاه هنرمندان، برنامه گذاران، رسانه ها و تهیه کنندگان بسیاری نیز برای آشنایی با توانایی های موسیقیدانان حضور دارند. در این فستیوال در خصوص آخرین تولیدات موسیقی روز دنیا، آشنایی با گروههای موسیقی و دعوت از گروهها برای حضور در فستیوالهای مختلف تبادل نظر می شود.

محسن شریفیان از معدود نوازنده های موسیقی بومی ایران است که در فستیوال ها و رویدادهای مهم بین المللی حضوری فعال دارد، وی در این خصوص تاکید کرد: گروه ما به نهاد خاصی وابسته نیست و شرکت و راه یابی ما در این نمایشگاه کاملا مستقل بوده است.

شریفیان اضافه کرد: گروه لیان به عنوان تنها گروه موسیقی بومی ایران در این نمایشگاه به اجرای برنامه می پردازد و انتظار می رود که مسئولین فرهنگی کشور چنین اقداماتی را که باعث معرفی موسیقی ایران در سطوح بین المللی می شود مورد توجه قرار دهند.

گروه لیان که یکی از فعال ترین گروه های موسیقی ایرانی محسوب می شود از سال 1372 تا کنون بیش از سی برنامه ی بین المللی در کارنامه خود دارد و تا کنون بیش از پانزده اثر صوتی و مکتوب را منتشر ساخته است. در کنسرت گروه لیان آکا صفوی به عنوان خواننده به صحنه می رود و حسین سنگسر، محمود بردک نیا، حمید اکبری، مرتضی پالیزدان و هادی منوچهری به همراه محسن شریفیان موسیقی بوشهر را به روی صحنه خواهد برد.

کد خبر 188237
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز