گروه بین‌الملل: هزاران نفر از مسلمانان انگلیس با برگزاری تظاهراتی گسترده در مقابل دفتر مرکزی گوگل در لندن خواستار حذف شدن فیلم موهن درباره پیامبر اسلام(ص) از سایت یوتیوب شدند.

اعتراض

به گزارش راشاتودی، بیش از ۱۰ هزار نفر از مسلمانان انگلیس از شهرهای مختلف این کشور برای این تجمع به لندن آمده‌ و اعلام کرده‌اند که تا زمان برآورده شدن خواسته‌شان به تظاهرات خود ادامه خواهند داد. سایت یوتیوب که متعلق به گوگل است با وجود خشم مسلمانان جهان همچنان حاضر به حذف فیلم موهن به مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان نشده است. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن شعارهایی مانند «گوگل، حامی تروریسم» و «آزادی بیان= دشمنی با مسلمانان؟» دیده می‌شد. دیلی میل گزارش داده است که در تظاهرات روز گذشته حداقل سه هزار و ۵۰۰ نفر شرکت داشتند.

مسعود اعلم، یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات در گفت‌وگو با دیلی تلگراف گفت: اصرار به ادامه پخش فیلم موهن در اینترنت به بهانه آزادی بیان باید به پایان برسد چرا که آزادی بیان حد و مرزی دارد. وی تأکید کرد: هیچ مسلمانی تلاش برای توجیه اهانت به پیامبر اسلام(ص) را نخواهد پذیرفت.

سازمان‌دهندگان تظاهرات لندن اعلام کرده‌اند که در اقدام بعدی مسلمانان جهان مقابل دفاتر گوگل و یوتیوب در کشورهای مختلف جهان تجمع خواهند کرد.گزارش‌‌ها نشان می‌دهد که مسلمانان انگلیس علاوه بر ادامه تجمع خود در مقابل دفتر گوگل قصد دارند به‌زودی تظاهراتی میلیونی را در هایدپارک لندن برگزار کنند.

کد خبر 187983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز