همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند

احمدی نژاد و الهام علی اف دیدار و گفت و گو کردند

 

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، این دیدار بعد از ظهر روز دوشنبه بلافاصله پس از ورود احمدی نژاد به باکو، در اقامتگاه رییس جمهوری آذربایجان صورت گرفت.

رییس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو وارد باکو شد.

دوازدهمین اجلاس سران اکو روز سه شنبه 25 مهرماه در باکو برگزار می شود و قرار است رییس جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس سخنرانی کند.

اجلاس سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با حضور مقامات و مسئولان 10 کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو از روز شنبه هفته جاری در باکو پایتخت آذربایجان آغاز شده است.

این اجلاس در سه سطح شامل نشست معاونان وزیران امور خارجه، وزیران امور خارجه و در نهایت نشست سران اکو برگزار می شود.

سند دوازدهمین اجلاس سران اکو که طی سه روز گذشته و در نشست های معاونان وزرای خارجه و وزیران امور خارجه کشورهای عضو تدوین شده، قرار است فردا در اجلاس سران کشورهای عضو به تصویب برسد.

سند اجلاس سران و بیانیه باکو که در برگیرنده چشم انداز و مسیر تحول اکو است در پایان این اجلاس تصویب و منتشر خواهد شد.

اکو یک سازمان اقتصادی منطقه ای با قدمت 48 ساله است که 10 کشور ایران، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، افغانستان، آذربایجان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان عضو آن هستند.

جمعیت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو به 400 میلیون نفر می رسد.

حجم مبادلات تجاری میان کشورهای عضو اکو سالانه به 60 میلیارد دلار می رسد که در مقایسه با ظرفیت بالای اقتصادی این کشورها رقم ناچیزی است.

کد خبر 187957
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز