همشهری آنلاین: وقتی با وجود لغو استیضاح وزیر ورزش و جوانان و تعلیق طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در هفته گذشته، یکشنبه 23 مهر بحث استیضاح درباره سه وزیر دیگر کابینه یعنی وزرای کشور، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت از سوی برخی نمایندگان مطرح شد، واکنش‌هایی از جنس حفظ شأن و اقتدار مجلس از سوی برخی نمایندگان ابراز شد.

مهناز بهمنی عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با همشهری آنلاین در این باره گفت: وقتی نمایندگان از عملکرد یک وزیر ناراضی هستند و به سمت طرح استیضاح می‌روند باید تا آخر بایستند. وقتی یک مسئله‌ای از سوی نمایندگان کلید زده می‌شود باید تا آخرش بایستند.

وی با تأکید بر اینکه «از امضاءکنندگان هیچ کدام از طرح‌های استیضاح این روزها نیستم»، به ماجرای لغو استیضاح عباسی وزیر ورزش و جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: با استیضاح وزیر ورزش و جوانان موافق نبودم اما معتقدم وقتی طرحی در دستور جلسه آمد، باید انجام بگیرد. چون باید شأن و اقتدار مجلس حفظ شود.

بهمنی افزود: برای اینکه به حفظ جایگاه و اقتدار مجلس پایبند هستم، سیاستی که برخی نمایندگان در روز استیضاح وزیر ورزش و جوانان برداشتند برایم مشروع و مقبول نبود.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان در اعلام نظر شخصی درباره سرنوشت طرح‌های استیضاح صادق خلیلیان وزیر جهادکشاورزی و مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به همشهری آنلاین گفت: پیش‌بینی خودم این است که وقتی این بار طرح استیضاح در دستور جلسه مجلس قرار گیرد، دیگر پس گرفته نمی‌شود و طراحان استیضاح تا آخر می‌ایستند. یعنی این بار، رویدادی که در روز استیضاح وزیر ورزش و جوانان رخ داد دیگر رخ نمی‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، استیضاح محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان که یکشنبه 16 مهر ماه حدود 80 دقیقه از وقت جلسه علنی مجلس را نیز گرفت، با پس گرفتن تعداد زیادی از امضاهای نمایندگان استیضاح‌کننده در میانه جلسه استیضاح لغو شد؛ لغوی پر حاشیه که طی آن علی لاریجانی رئیس مجلس یک بار عنوان کرد «دیگر پس گرفتن امضایی از سوی طراحان استیضاح قابل قبول نیست» و در جای دیگر قبول کرد که پس گرفتن امضاها تداوم یابد و استیضاح لغو شود.

کد خبر 187849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز