همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون جودو از رفع تعلیق موقت فدراسیون جودوی ایران در بازگشت از رقابت‌های ابوظبی خبرداد.

Rastegar

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، محمدعلی رستگار برای دیدار و گفتگو با مسئولین فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا در حاشیه مسابقات جایزه بزرگ ابوظبی راهی امارات شده بود.

وی در مورد نتایج این سفر گفت: از حدود 20 روز قبل که یک نامه مبنی بر تعلیق موقت جودوی ایران به فدراسیون رسید، تلاش‌های فراوانی برای گفتگو با مسئولین اتحادیه آسیا داشتیم تا بتوانیم تیم‌های خود را در مسابقات آسیایی چین تایپه شرکت دهیم ولی موفق به انجام این تماس نشدیم. لازم است تاکید کنم پس از آن هیچ نامه دیگری مبنی بر تعلیق فدراسیون ارسال نشده است.

وی افزود: رقابت‌های جایزه بزرگ ابوظبی بهترین فرصت بود تا بتوانیم با مسئولین اتحادیه آسیا مستقیم گفتگو کنیم، به همین دلیل راهی امارات شده و ملاقات‌ها و رایزنی‌های متعددی با مقامات اتحادیه آسیا و فدراسیون جهانی داشتیم.

دکتر رستگار افزود: در جریان این ملاقات با تشریح شرایط جودوی ایران و این که غیبت جودوکاران ما در میادین بین‌المللی باعث افت جودو در کشور شده و هر تصمیمی می‌تواند به افت جودوی ایران منتهی شود و این خلاف اهداف فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیاست، درخواست خود را مبنی بر رفع مشکل ارائه دادیم.

رئیس فدراسیون جودو گفت: در این مدت کوتاه مذاکرات فشرده و زیادی با افراد متعدد داشتیم و در نهایت مشکل تعلیق موقت جودوی کشور رفع شد و از این پس می‌توانیم در هر رویدادی حضور داشته باشیم.

وی ضمن تشکر از مسئولین فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا اظهارداشت: "العنزی"، رئیس اتحادیه آسیا با دیدی باز موضوع را بررسی کرد و کمک شایانی داشت تا بتوانیم این مشکل را رفع کنیم و جا دارد تشکر ویژه‌ای از او داشته باشم.

رئیس فدراسیون جودو افزود: در طی این سفر و قبل از آن متوجه شدم اتفاق اخیر باعث شد تا افراد متعددی، حتی بعضی ازورزشکاران درگیر این ماجرا شوند. افرادی که نقش‌های متفاوتی داشتند و بعضا"به جای کمک به رفع مشکل، با نقدهای عجولانه و مغرضانه به سخت‌تر شدن شرایط کمک کردند.

دکتر رستگار ابراز امیدواری کرد در روزهایی که جودو نیاز به آرامش و همدلی دارد همه اهالی این رشته و رسانه‌ها کمک کنند تا اگر مشکلی وجود دارد خیلی زود مرتفع شود.

رئیس فدراسیون جودو در پایان سخنان خود از کلیه رسانه‌ها و مطبوعات و خبرگزاری‌هایی که برای رفع مشکل با فدراسیون همکاری کردند تشکر و قدردانی نمود.

کد خبر 187786
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز