یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس موسسه فرهنگی اکو از برگزاری هفته فرهنگی بانوان کشورهای عضو این سازمان خبر داد و گفت: این برنامه در جهت برنامه‌های فرهنگی سازمان و با هدف نزدیک ساختن کشورهای منطقه برگزار خواهد شد.

پوستر تجسمی

به گزارش ایرنا، حجت الله ایوبی افزود: برگزاری هفته فرهنگی بانوان کشورهای عضو این سازمان از فعالیت های مصوب موسسه فرهنگی اکو است که می‌تواند گامی برای نزدیکی بیشتر بین مردم کشورهای عضو این سازمان و تقویت مشترکات فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: برای برگزاری این هفته فرهنگی با نهادهایی چون سازمان جوانان و بانوان نهاد ریاست جمهوری هماهنگی هایی صورت گرفته است.

رییس موسسه اکو گفت: هدف از برگزاری این هفته فرهنگی، معرفی زنان تاثیرگذار، هنرمند و اندیشمند و معرفی دستاوردهای این مشاهیر و شناسایی آنها به مردم منطقه است.

ایوبی، زمان برگزاری این رویداد فرهنگی را بهمن ماه امسال عنوان کرد و گفت: بی تردید برگزاری مسابقات جام ملت های اکو با توجه به گستردگی که خواهد داشت، نقش بسیاری را در دوستی هرچه بیشتر این کشورها ایفا می‌کند.

وی توضیح داد: همچنین موسسه اکو در نظر دارد، ویژه برنامه ورزشی با عنوان "جام ملت های اکو" با شرکت ورزشکاران کشورهای عضو برگزار کند.

به گفته ایوبی، این برنامه قرار است در پنج یا شش رشته ورزشی و در شهر مازندران برگزار شود.

رییس موسسه اکو افزود: شکی نیست که ورزش بهانه ای برای اظهار دوستی، محبت و در کنار هم بودن ملت های منطقه است.

وی برپایی این دو رویداد فرهنگی ورزشی را مهم ارزیابی کرد و گفت: تمامی کشورهای عضو اکو دارای فرهنگ و آداب و رسومی مشابه هستند و می‌توانند در صلح و دوستی با یکدیگر به رقابتی سالم بپردازند.

موسسه اکو اکنون برنامه "راه خورشید" را که شامل نمایشگاه خوشنویسی ویژه برنامه هایی در رشته های تئاتر و موسیقی است در کشورهای افغانستان، ترکیه و تاجیکستان برگزار می‌کند.

این کاروان هنری همزمان با سالروز وفات مولانا شاعر و عارف ایرانی به شهر قونیه ترکیه خواهد رسید.

سازمان فرهنگی اکو با هدف گسترش همکاری و تبادل فرهنگی میان کشورهای عضو تشکیل شده و کشورهای ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و آذربایجان عضو این سازمان هستند.

 

کد خبر 187744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز