شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

دکتر امیر علی سلامت: مسئولیت انجام بیش از 85درصد از کل کارهایی که برای حفظ و ارتقای سلامت لازم است بر عهده خود افراد است و بنابر این داشتن اطلاعات صحیح در زمینه مسائل بهداشتی (من‌جمله بهداشت روان) امری کاملا ضروری است.

psychology

حدود 20درصد از افراد جوامع از اختلالات روانی رنج می‌برند که دو گروه عمده آنها «روان پریش»و«روان نژند»هستند.سردسته اختلالات روان پریشی، افسردگی و اضطراب است که در حقیقت دو روی یک سکه هستند، فرد مضطرب نگران آینده است و شخص افسرده غصه گذشته را می‌خورد. بیماران روان نژند به مشکل خود بصیرت ندارند و دچار درجات مختلفی از قطع ارتباط با واقعیات دنیای بیرون هستند. به مشکل این بیماران اصطلاحا جنون نیز اطلاق می‌شود. باید توجه داشت که مهم‌ترین دلیل جست‌وجوی خدمات درمانی توسط بیماران روانی و یا اطرافیان آنها اختلال عملکرد و تعامل اجتماعی است.

با این حال لازم است مردم تاحدودی با علائم آنها آشنا باشند تا در مواقع لزوم نسبت به آنها واکنش نشان داده بتوانند از بسیاری از آسیب‌ها و رنج‌های قابل اجتناب جلوگیری کنند.علامت مشخصه افسردگی و اضطراب اختلال در اعمال فیزیولوژیک مثل خوردن، خوابیدن و خلاصه لذت نبردن از زندگی است. برخورد مناسب با این مشکلات توسط اشخاص ذی صلاح کاملا مؤثر است و شامل جنبه‌های جسمی (دارو درمانی) و روحی (روان درمانی) است. امروزه ثابت شده که بروز این اختلالات در ارتباط قوی با استعداد ذاتی و ژنتیک است.

کد خبر 187698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز