همشهری آنلاین: کمیسیون اروپا، استراتژی گسترش و پیشرفت خود را در مورد نامزدهای پیوستن به اتحادیه اروپا، منتشر کرد. تصور عمومی بر آن است که در فضای بحرانی اقتصادی و سیاسی، اعضای اتحادیه اروپا نباید در مورد پذیرش اعضای جدید بیش از حد شتاب بخرج دهند.

eu

به گزارش یورونیوز با وجود این، ایسلند و مونته نگرو بدنبال عضویت کامل کروواسی در تابستان سال آینده، در خط مقدم عضویت در اتحادیه اروپا قرار دارند.

کمیسر کمیسیون اروپا در استراتژی توسعه عضویت در مورد تقاضای صربستان برای پیوستن به اتحادیه گفت:

"صربستان باید روابطش را با کوزوو بطور آشکار و دائمی بهبود بخشد تا اعضای اتحادیه در مورد آغاز مذاکرات پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا تصمیم مثبت اتخاذ کنند".

در پیش نویس این گزارش آمده است که کشورهای منطقه بالکان، هنوز باید در زمینه‌های مدیریت، حکومت قانون، اصلاحات اقتصادی و حقوق شهروندی گام‌های بیشتری بردارند.

پیش نویس این گزارش در مورد ترکیه می گوید که این کشور باید روابطش را با قبرس عادی کرده و اقدامات بیشتری در ارتباط با آزادی بیان، استقلال رسانه‌ها، بیطرفی دستگاه قضایی و مبارزه با تروریسم و جنایت انجام دهد.

کمیسر اتحادیه اروپا می‌افزاید:

"علیرغم چند برنامه اصلاحی قضایی در ترکیه، این کشور هنوز ابهامهای موجود در مورد مفهوم آزادی بیان از یکسو، و تحریک اقدامات خشونت آمیز را از میان بر نداشته است".

در گزارش کمیسیون اروپا، فساد و بی قانونی بزرگترین موانع عضویت کشورهای منطقه بالکان در اتحادیه اروپا ذکر شده است

کد خبر 187513
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز