سخنگوی کارگروه طرح تحول از ارائه پیشنهادی به دولت خبر داد که براساس آن منابع مالی گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها از محل افزایش نرخ ارز تأمین خواهد شد.

محمدرضا فرزین البته تأکید کرد که این طرح تا‌کنون به تصویب نرسیده است. به گزارش همشهری، درست در روزی که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از اقدام نمایندگان مجلس در تصویب دوفوریت طرح توقف گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها انتقاد کرده بود، دبیرستاد هدفمندی اعلام کرد که اساسا دولت تصمیمی برای اجرای این گام در سال‌جاری نداشته است.

به گزارش ایسنا، او گفت: پیش از این هم دولت معتقد بود مصوبه مجلس برای فاز دوم اجرایی نیست. محمدرضا فرزین در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد: دولت قبل از طرح مجلس برای اجرایی نشدن مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اعلام کرده بود که مصوبه بودجه 91برای گام دوم اجرای این قانون، قابلیت اجرا ندارد. وی اظهار کرد: من به‌عنوان نماینده دولت در زمان تصویب بودجه سال‌جاری در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم و دولت پیشنهادی را برای اجرای گام دوم هدفمند کردن یارانه‌ها ارائه کرد که آن پیشنهاد قابلیت
اجرایی شدن داشت اما مصوبه مجلس شورای اسلامی برای گام دوم هدفمند کردن یارانه‌ها قابلیت اجرا نداشت و این امر از سوی دولت نیز اعلام شده است.

کد خبر 187489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز