همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از اجرای عملیات ساخت سازه پل طبیعت، به عنوان بزرگترین پل عبور و مرور غیر خودرویی کشور بر روی بزرگراه مدرس خبر داد و گفت: ساخت ستونهای این پل تا اواخر پاییز به پایان می رسد.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت اله ملاصالحی در این باره گفت: در اواخر پاییز عملیات ساخت ستونهای پل طبیعت به پایان رسیده و هم اکنون با تمهیدات ویژه فعالیتهای مربوط به ساخت سازه این پل بر روی بزرگراه مدرس در جریان است.

وی پل طبیعت را یکی از شاخص ترین پلهای کشور عنوان کرد و افزود: این پل با 7 هزار متر مربع وسعت بزرگترین پل عبور و مرور غیر خودرویی کشور است که با طراحی منحصر به فرد و کاربریهای خاص تفریحی و گردشگری تعریف جدیدی از پل را ارائه می کند.

به گفته مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، در طراحی این پل از معماری پلهای ایرانی همچون پل خواجو الهام گرفته شده ضمن آنکه این پل یک سازه کاملا سازگار با محیط زیست و طبیعت بوده که نمونه مشابه آن در پارکهای ملی و طبیعی کشور های فرانسه، هلند، بلژیک، استرالیه و... احداث شده است.

ملاصالحی طول این پل را حدود 300 متر عنوان و گفت: طول بلندترین دهنه پل حدود 90 متر و کوتاه ترین دهنه آن نیز 20 متر است و برای احداث آن بر روی بزرگراه مدرس تمهیدات ویژه ای از نظر ترافیکی و ایمنی اندیشیده شده است.

وی همچنین افزود: به رغم همه دشواریهای موجود در زمینه معارضین، شرایط طبیعی و اقلیمی و نیز اعتبارات مالی و افزایش هزینه ها پل طبیعت در سال جاری تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 187450
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز