یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه ترکیه دیروز طی مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که ترکیه پیشنهاد می‌کند فاروق الشرع، جانشین بشار اسد شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه‌های ترکیه، احمد داووداوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه دیروز در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: ترکیه پیشنهاد می‌کند که فاروق‌الشرع، معاون بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به‌جای وی رهبری سوریه را به‌عهده بگیرد زیرا او فردی کاملا منطقی است و می‌تواند به جای بشار اسد در رأس دولت انتقالی در سوریه قرار بگیرد تا بدین وسیله به جنگ داخلی سوریه پایان داده شود. او گفت: دلیل این پیشنهاد آن است که فاروق‌الشرع نقشی در تحولات خونین اخیر سوریه نداشته‌است.

وزیر امور خارجه ترکیه در پایان تأکید کرد که مخالفان سوریه تمایل دارند الشرع به‌عنوان جانشین بشار اسد در اداره سوریه در آینده تعیین شود.این در حالی است که تظاهرات مردم ترکیه در مخالفت با درگیر شدن این کشور در جنگ سوریه دیروز هم در شهرهای آنکارا و استانبول ادامه یافت. مردم ترکیه از دولت به‌خاطر درگیر شدن بیش از حد در تحولات سوریه انتقاد جدی دارند و پلاکاردهایی با شعار «ما صلح می‌خواهیم» در دست داشتند. روز گذشته همچنین رسانه‌های ترکیه از اصابت مجدد گلوله از سوی سوریه به داخل خاک این کشور خبر دادند. بر اساس گزارش منابع ترکیه، ارتش این کشور به این مسئله با شلیک توپخانه پاسخ داد.

سلاح مخالفان سوریه محدود شد

یک روزنامه آمریکایی از محدود شدن کمک‌های تسلیحاتی کشورهای عربی به شورشیان سوری، به‌دلیل هشدار آمریکا در رابطه با خطر تروریست‌ها گزارش داد. نیویورک‌تایمز با اعلام این خبر نوشت که عربستان سعودی و قطر که برای ماه‌ها در امر انتقال پول و سلاح به شورشیان سوری فعالیت داشتند با درخواست شورشیان برای تحویل تسلیحات سنگین ازجمله آرپی‌جی، مخالفت کرده‌اند. این روزنامه دلیل این مخالفت کشورهای عربی را هشدارهای آمریکا در این خصوص که ممکن است تسلیحات سنگین در اختیار گروه‌های تروریستی قرار بگیرد، اعلام کرده است.

از سوی دیگر دیروز فهد جاسم الفریج، وزیر دفاع سوریه در سخنانی تلویزیونی به مناسبت سالروز جنگ اکتبر سال 1973با رژیم صهیونیستی تأکید کرد: سوریه در حال حاضر با جنگی شبیه جنگ جهانی روبه‌روست چرا که حاضر نیست از تمامیت ارضی و شرافت خود دست بکشد و با اطمینان به قدرتش در به شکست کشاندن و ناکام گذاشتن توطئه‌های توطئه چینان از حقوق قانونی خود حمایت خواهد کرد.

کد خبر 187115
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز