گروه شهرستان‌ها: مردم خراسان‌شمالی این روزها خود را برای استقبال از رهبر فرزانه انقلاب آماده می‌‌کنند و چشم انتظار قدوم رهبر‌معظم انقلاب هستند.

دیدار رهبری

همه جای این استان پهناور خبر آمدن یار است و مردم از احساسی می‌گویند که با دیدن امام و مقتدای خویش پیدا می‌کنند. محمد رضایی، دانشجوی بجنوردی می‌گوید: برای دیدنشان لحظه‌شماری می‌کنم و یقین دارم که آمدن مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، آینده این استان را در تمامی زمینه‌ها متحول خواهد کرد. یک زن خانه‌دار بجنوردی هم با ابراز خرسندی از اینکه رهبر‌معظم انقلاب در روزهای آتی مهمان مردم این خطه از ایران اسلامی خواهند بود به مهر می‌گوید:

عاشقانه منتظر آمدن ایشان هستیم. خبر آمدن رهبری شادی بخش دل‌های همه مردم این شهر شده است. ان‌شاءالله آقا بیایند و ما خدمتگزارشان باشیم چرا که میزبانی آقا برای همه ما افتخار بزرگی است. محمد باطنی یکی دیگر از شهروندان بجنوردی نیز می‌گوید: همگی ما مشتاقانه آمدن ایشان را لحظه شماری می‌کنیم، آمدن مقام معظم رهبری به خراسان شمالی مرهمی است بر دل‌های داغدیده خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، خانواده‌هایی که عاشقانه فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی ادامه می‌دهد: دنیا و همه مستکبران عالم، در روزهای آینده‌ استقبال مردم را از مقام عظمای ولایت نظاره کنند، این استقبال به‌معنای این است که مردم عاشق ولایتند و تا پای جان از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و شهدا، به‌ویژه از ولایت فقیه که بالاترین نعمت الهی به این ملت است با همه وجود و با دادن خونشان حمایت می‌کنند.

آرزوی دیرینه مردم استان

نماینده مردم بجنورد با تأکید بر اینکه حضور رهبرمعظم انقلاب در استان خراسان شمالی استجاب دعای هزاران نفر از مردم این استان بوده است، گفت: برای مردم برکات معنوی نخستین سفر، حائز اهمیت است. قاسم جعفری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: سفر رهبرمعظم انقلاب به استان خراسان شمالی یکی از آرزوهای دیرینه مردم این مرز و بوم است. مردم از دیرباز تقاضاهای زیادی برای حضور رهبر در این سرزمین داشتند. جعفری تصریح کرد: در مصلی‌ها و نمازجمعه نیز هنگامی که شخصیتی حضور می‌یافت که مردم گمان می‌کردند به بیت رهبری دسترسی دارد نخستین درخواست‌شان تقاضای حضور رهبر معظم انقلاب به این خطه بود. وی ادامه داد: حضور رهبر معظم انقلاب علاوه بر برکات معنوی، برکات دنیایی و مادی فراوانی نیز دارد.

نماینده مردم خراسان‌شمالی در مجلس خبرگان ‌، امام جمعه بجنورد و استاندار خراسان‌شمالی نیز در آستانه سفر مقام معظم رهبری به استان، دومین پیام خود را صادر کردند. آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی و محمود احمدی‌بیغش در این پیام گفته‌اند: مردم این دیار چهارشنبه 19مهرماه 1391، مسیر ورودی ولی امر خود، از فرودگاه بجنورد تا ورزشگاه تختی را گلباران می‌کنند و خاک قدوم مبارکش را توتیای چشم می‌کنند. در ادامه این پیام آمده است: اکنون دیار باب‌الرضا و گنجینه فرهنگ‌ها، خراسان‌شمالی، چشم به راه قدوم پر برکت و وجود گوهربار ولی امرمسلمین رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است و مردم غیور و شهیدپرور در این خطه کهن، خود را برای میزبانی مقتدای خویش آماده می‌کنند.

‌ وحدت شیعه و سنی

به گزارش مهر، امام جمعه اهل سنت منطقه مرزی جرگلان سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان شمالی را مایه خیر و برکت برای این استان می‌داند و می‌گوید: ترکمن‌های اهل سنت خراسان‌شمالی بی‌صبرانه منتظر ورود رهبری عظیم الشأن انقلاب هستند. رحیم صمدی می‌افزاید: استقبال از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وظیفه‌ای دینی و ملی محسوب می‌شود و جامعه اهل سنت خراسان شمالی نیز در روز چهارشنبه عشق و ارادت خود را به ایشان به نمایش می‌گذارند.

وی اظهار می‌کند: استقبال از رهبر معظم انقلاب بر همه ما واجب است زیرا که به استقبال ولی امرمسلمین می‌رویم و این فرصت نیز به سادگی و همواره به‌دست نمی‌آید. صمدی از جنب و جوش مردم ترکمن خراسان شمالی خبر می‌دهد و می‌گوید: ترکمن‌های خراسان‌شمالی کوچه‌ها را آب و جارو کرده و منتظر رهبر خود نشسته‌اند. وی با اشاره به برنامه‌های اهل سنت خراسان شمالی برای استقبال از مقام معظم رهبری تصریح می‌کند: ترکمنان این استان در سفر مقام‌عظمای ولایت با لباس‌های ترکمنی به استقبال ایشان خواهند آمد و نشان می‌دهند که در تمامی صحنه‌ها آماده هستند. امان‌الله بهمن مغازه‌داری در نزدیکی فرودگاه بجنورد است.

وی می‌گوید: نخستین میزبانی پیش از اینکه نصیب دیگران شود به جامعه اهل سنت بجنورد رسیده چرا که تقریبا تمام اهالی منطقه فرودگاه بجنورد ترکمن و از پیروان اهل سنت هستند؛ محلی که رهبری برای نخستین بار بر آنجا قدم می‌نهند و آنجا را مبارک می‌کنند. از او در مورد ارزش‌های سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی می‌پرسم. برمی‌گردد و تابلویی را که به دیوار مغازه‌اش آویزان کرده نشانم می‌دهد؛ شروع کردم به خواندن نوشته روی تابلو. خواندنش خیلی سخت است.

کمکم می‌کند. بعدا متوجه شدم که معلم بوده و الان بازنشسته است. روی تابلو نوشته بود «ال برن الشیلی قول برن قولوشیلین خامنی رهبرن یولنا برلشیلیین». وی درخصوص آن می‌گوید: این نوشته در این سفر ترجمه می‌شود و آنگاه توضیح می‌دهد که منظور نوشته اتحاد در راه رهبری نظام است. امان‌الله بهمن جمله‌ای از رهبری را می‌گوید؛ آنجا که رهبری گفته کسانی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی سر می‌دهند، به بهانه مذهب می‌خواهند وحدت ملی را برهم بزنند و چه شیعه باشند و چه سنی مزدور دشمن هستند چه بدانند و چه ندانند.

براساس اعلام نماینده خراسان‌شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه بجنورد و استاندار خراسان شمالی، مقام معظم رهبری ساعت هشت صبح روز چهارشنبه 19مهر‌ماه به این استان سفر خواهند کرد. سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی آخرین سفر دوره‌ای مقام عظمای ولایت به استان‌های کشور و نخستین سفر معظم له پس از 27سال به این خطه از ایران اسلامی است.

کد خبر 187103
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز