مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضاپیمای کاسینی بخش جنوبی سیاره زحل که در میان سایه سیستم حلقه‌ای نمادین این سیاره قرار گرفته است را در عکسی جدید از این سیاره، به نمایش گذاشته است.

زحل

این تصویر نزدیک به فروسرخ که در تاریخ 15 ژوئن توسط فضاپیمای کاسینی به ثبت رسیده به خاطر موقعیت قرارگیری حلقه‌های زحل، به‌نظر بخش جنوبی سیاره را نمایش می‌دهد. کاسینی در زمان ثبت این تصویر در فاصله 2.9 میلیون کیلومتری از زحل قرار داشته و مقیاس عکس جدید کاسینی 17 کیلومتر بر پیکسل است.

قمر یخی انسلادوس سیاره زحل که وسعتی برابر 504 کیلومتر دارد، به شکل نقطه‌ای کوچک و درخشان در گوشه پائین و چپ تصویر زحل قابل مشاهده است. این قمر از نظر بسیاری بهترین گزینه برای میزبانی از حیات فرازمینی است، با وجود اینکه حرارت سطح آن منجمد‌کننده است. همچنین گفته می‌شود این قمر در زیر لایه ضخیم یخی‌اش اقیانوس‌هایی وسیع پنهان کرده‌است.

زحل

بر اساس گزارش دیسکاوری، پروژه 3.2 میلیارد دلاری کاسینی پروژه‌ای مشترک میان ناسا و آژانس فضایی اروپا و ایتالیا است. کاسینی در سال 1997 به فضا پرتاب شد و در سال 2004 به مدار زحل رسید و از آن زمان تا کنون به مطالعه زحل،‌حلقه‌های معروفش و قمرهای آن پرداخته‌است. درحال حاضر ماموریت کاسینی تا سال 2017 تمدید شده است.

کد خبر 186456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز