یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

در آسایشگاه کهریزک بیش از 1000سالمند مراقبت و نگهداری می‌شوند که 60درصد از ظرفیت تخت‌های این مرکز را به‌خود اختصاص داده‌اند.

محمدرضا صوفی‌نژاد، مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 1750نفر در این مرکز تحت مراقبت قرار دارند که 60درصد این افراد را سالمندان و 40درصد آنها را میانسالان و جوانان تشکیل می‌دهند. او افزود: 51درصد سالمندان کهریزک وابسته کامل به تخت هستند و تمام امور آنها باید توسط کارمندان آسایشگاه انجام شود.

همچنین 20درصد غیروابسته تخت و 20درصد مستقل از تخت هستند. مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در ادامه هزینه‌های جاری آسایشگاه در سال گذشته را 15میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:‌ در این میان 84درصد هزینه‌ها توسط کمک‌های مردمی، 16درصد توسط سازمان‌های دولتی و غیردولتی و یک درصد از طریق مستمری کارمندان تأمین شده است.

وی در ادامه با اشاره به 10مهرماه و روز جهانی سالمندان گفت: در 10مهرماه همه متوجه مشکلات و نارسایی‌های سالمندان می‌شوند، اما پس از گذشت این روز آن‌را تا یک‌سال بعد فراموش می‌کنند و این در حالی است که 5/5میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند. مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک همچنین هزینه نگهداری هر بیمار و سالمند را در‌ماه 850تا یک‌میلیون تومان برآورد کرد.

کد خبر 186347
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز