همشهری آنلاین: هزاران اسپانیایی در اعتراض به تدابیر سخت گیرانه اقتصادی در برابر پارلمان این کشور تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند.

بحران اقتصادی هزاران اسپانیایی را به خیابان کشاند

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر ؛سومین بار است که شهروندان معترض اسپانیایی به سیاست های دولت کشورشان در اعمال ریاضت های اقتصادی اعتراض و تظاهرات خیابانی برگزار می کنند.

پیش تر نیز اطراف پارلمان اسپانیا شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز بود که هدف آن از طرف تظاهر کنندگان محاصره پارلمان اعلام شده بود که در برخی موارد ، با درگیری بین پلیس و تظاهر کنندگان ، این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

بر اساس آمار اعلام شده، دهها نفر در جریان خشونت ها بین پلیس و تظاهرکنندگان زخمی و حدود سی و پنج نفر نیز بازداشت شده اند.

تظاهراتی مشابه در دیگر شهرهای عمده اسپانیا نیز برگزار شده است.

ادامه بحران اقتصادی در اسپانیا باعث شده است بیش از پنج و نیم میلیون نفر از جمعیت فعال این کشور شغل خود را از دست بدهند و اسپانیا را بعد از یونان، به بحران زده ترین اقتصاد در حوزه یورو تبدیل کند.

تظاهرات دهها هزار پرتغالی ضد طرحهای ریاضتی دولت

دهها هزار نفر از مردم پرتغال دراعتراض به سیاستهای ریاضتی دولت در خیابانهای لیسبون پایتخت پرتغال تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان شعارهائی از جمله مرگ بر سیاستهای ریاضتی دولت سردادند.

در تظاهرات روزگذشته درلیسبون کارکنان دولت ومعلمان وحتی ماموران پلیس نیز شرکت داشتند.

دولت پرتغال تدابیر ریاضتی را با هدف خرسند کردن اعتباردهندگان به کارمی گیرد.

برخی از اتحادیه ها خواستار اعتصاب عمومی شده اند.

یک کارمند دولت که درتظاهرات شرکت داشت گفت اینده ما ازسوی تروئیکا / صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا واتحادیه اروپا/ به گروگان گرفته شده است.

ویکتور گاسپار وزیر دارائی پرتغال گفته است دولت تدابیر جدید را که شامل کاهش هزینها وافزایش مالیات ها است بزودی اعلام می کند .

این تدابیر دولت پرتغال با هدف کاهش کسری بودجه صورت می گیرد.

دولت پرتغال تدابیر ریاضتی خود را باهدف گرفتن یک صد میلیار د دلار از وام دهندگان بین المللی به اجرا می گذارد.

درخواست اتحادیه های کارگری ازسوی قاطبه مردم پرتغال و جنبش های دیگر مورد حمایت قرارگرفته است .

اقدامات جدید دولت پرتغال باید ازسوی تروئیکا مورد تصویب قرارگیرد.

موج اعتراض ها به سیاست های اقتصادی ؛ لهستان

در ادامه بحران اقتصادی دراروپا بی بی سی گزارش داد هزاران لهستانی نیز با آمدن به خیابانها اعتراض خود را به قانون جدید افزایش سن بازنشستگی تا شصت و هفت سال اعلام کردند.

از هر چهار جوان انگلیسی یک نفر بیکار

تلویزیون راشاتودی نیز در گزارشی اعلام کرد از هر چهار جوان انگلیسی زیر بیست و پنج سال ، یک نفر بیکار است و به رغم تلاش های دولت ، بسیاری از جوانان می گویند که هیچ شانس و فرصتی ندارند.

این شبکه تصریح کرد: بیکاری و بی پولی یک واقعیت تلخ برای میلیون ها جوان در سراسر انگلیس است.از هر چهار جوان شانزده تا بیست و چهار ساله انگلیسی هم اکنون یک نفر بیکار است و شهر لندن نیز بیش از شهرهای دیگر تحت تاثیر این معضل قرار گرفته است.

اگرچه دلایل وضع کنونی بیشتر اقتصادی است اما بیکاری جوانان از بیش از یک دهه قبل مشکل ساز بوده است. دولت برای حل این مشکل تلاش کرده و طرحی یک میلیارد پوندی ارائه کرده است. اما کارشناسان این طرح را برای یک معضل سراسری کافی نمی دانند.

کد خبر 186327
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز