همشهری آنلاین: دو عضو برجسته حزب الله لبنان در سخنانی جداگانه، تهدیدات اخیر بنیامین نتانیاهو علیه ایران را شرم آور خوانده و تاکید کردند: این اسراییلی ها نیستند که باید خطوط قرمز وضع کنند بلکه خطوط قرمز را تنها موشک های مقاومت از لبنان، فلسطین و سویه و ایران وضع می کنند.

به گزارش ایرنا از بیروت، نوار الساحلی عضو فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان روز یکشنبه در مراسمی در روستای عیناتا در جنوب این کشور با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه حزب الله، ایران و سوریه از تریبون سازمان ملل گفت: ابراز این تهدیدات در سطح جهانی، عملی وقیحانه و بی سابقه است.

وی با اشاره به سکوت مجامع بین المللی، سازمان ملل و شورای امنیت در برابر این‌گونه تهدیدات افزود: اگر این‌ سخنان از سوی ایران، لبنان و سوریه علیه رژیم صهیونیستی ایراد می شد، به سرعت صدای اعتراض ها و واکنش های جهانی گوش فلک را کر می کرد.

الساحلی با اشاره به آمادگی کامل مقاومت در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی یا هرگونه ماجراجویی این رژیم در لبنان اظهار کرد: هر قدر انتقاد برخی علیه مقاومت و سلاح آن افزایش یابد، به همان اندازه بر قدرت مقاومت و سلاح آن هم افزوده می شود.

شیخ نبیل قاووق نائب رییس شورای اجرای حزب الله هم با اشاره به سخنان اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: نتانیاهو در حالی ایران را به وضع ˈخطوط قرمز و ممنوعهˈ تهدید می کند که سرتاسر وجودش را ترس فراگرفته است؛ او خود می داند این اسراییلی ها نیستند که باید خطوط قرمز وضع کنند بلکه خطوط قرمز را امروز ما تعیین می کنیم.

وی که به مناسبت فرارسیدن سالگرد انتفاضه مردم فلسطین سخن می گفت، افزود: مردم فلسطین از خون خود گذشتند تا از کرامت، عزت و مقدسات مسلمانان و رسول اکرم(ص) دفاع کنند.

قاووق با اشاره به دلاوری ها و رشادت های مردم فلسطین ادامه داد: عملیات شهادت طلبانه مردم فلسطین و پرتاب سنگ کودکان این سرزمین به سوی نظامیان رژیم صهیونیستی، حماسه و پیروزی هایی به ارمغان آورده که هیچ ارتش عربی قادر به خلق این حماسه ها نیست.

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله با اشاره به تحولات اخیر منطقه، غفلت امت اسلامی از قضیه فلسطین را دردآور دانست و افزود: مصیبت بزرگ امت ما این است که فلسطین را در محور مسایل اصلی خود قرار نداده و حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایت های آن علیه مردم فلسطین را به فراموشی سپرده است.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه آمریکا از صهیونیست‌ها در منطقه تأکید کرد: آمریکا هرگز از جنگ و درگیری که منافع رژیم صهیونیستی در آن تأمین نشود و به منافع آن صدمه وارد کند، حمایت مالی و تسلیحاتی نمی کند.

قاووق ادامه داد: اعرابی که کوچکترین حمایتی از مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی نکرده و از تقدیم حتی یک گوله به مقاومت دریغ کردند، اینک شوق ایجاد جنگ علیه سوریه را دارند؛ آیا آرمان فلسطین که هر روز زیرپای رژیم صهیونیستی لگدمال می شود، شایسته اعلام جنگ و مبارزه برای آزادسازی است یا سوریه؟

وی با اظهار تعجب از عجله و شوق اعراب در به راه انداختن جنگ علیه سوریه گفت: باید دید که این حماسه و شوق چرا علیه رژیم صهیونیستی به کار گرفته نمی شود و کسانی که گروههای مسلح سوریه را مورد حمایت قرار می دهند چرا به حمایت نظامی از مقاومت فلسطین فکر نمی کنند.

نائب رییس شورای اجرایی حزب الله افزود: ما برخلاف میل آمریکا، در صف واحدی با فلسطینی ها قرار داریم و حزب الله همواره سوی سلاح خود را به سوی رژیم صهیونیستی نشانه گرفته است.

قاووق با اشاره به بحران سوریه گفت: حزب الله از هر قطره خونی که در خاک سوریه بر زمین جاری می‌شود، ناراحت بوده و بر اساس وظیفه اخلاقی، انسانی و ملی خود بر ضرورت توقف عملیات مسلحانه میان طرف های درگیر در سوریه تأکید می کند.

کد خبر 186323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز