همشهری‌آنلاین: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد موسسه پولی حافظ‌ فاقد مجوز فعالیت است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بانک مرکزی از هموطنان خواست از برقراری هرگونه رابطه با موسسه حافظ مانند در اختیار‌گذاردن مکان به منظور ایجاد شعبه، سپرده‌گذاری یا دریافت تسهیلات به طور جدی خودداری کنند.

بانک مرکزی ضمن هشدار به مردم افزوده است: در غیر این ‌صورت؛ بانک مرکزی هیچگونه مسئولیتی برای استرداد وجوه سپرده‌گذاران ندارد و حق پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی را همچنان برای خود محفوظ می‌داند.

بانک مرکزی تصریح کرده است : مردم عزیز ایران ضمن توجه جدی به هشدارهای این بانک ، فریب تبلیغات برخی موسسه های فاقد مجوز را در میادین ورزشی، صدا و سیما، آگهی های نصب شده در سطح شهر و جاده‌های برون شهری مبنی بر تشویق برای سپرده‌گذاری یا طرح‌های مختلف اعطای تسهیلات را نخورند و تنها در بانکها یا موسسه های دارای مجوز سپرده‌گذاری کنند.

بانک مرکزی علاوه بر صدور مجوز کلی فعالیت برای بانکها و موسسه های دارای مجوز ، برای هر یک از شعب آن نیز مجوز‌ جداگانه صادر می کند که باید در شعبه بانک / موسسه مربوطه طوری نصب شود تا در معرض دید همگان قرار گیرد.

بانک مرکزی تاکید کرده است: سپرده‌گذاران قبل از سپرده‌گذاری در موسسه‌های مختلف ‌باید این موارد را مدنظر قرار دهند‌، در غیر این ‌صورت بانک مرکزی مسئولیتی در قبال سپرده‌های آنان ندارد.

کد خبر 186229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز