شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

پزشکان تب را هشدار فیزیولوژیکی بدن برای مقابله با عوامل مهاجم می‌شناسند؛ با این توضیح که تب واکنشی است که بدن وقتی از خود نشان می‌دهد که عفونت‌های باکتریایی و ویروسی، سلامت شخص را مورد حمله قرار دهند.

تب

از نظر پزشکی همچنین در حالت تب دمای بدن انسان از مقدار طبیعی آن بیشتر شده و نقطه ثبت دمایی در مغز جابه‌جا می‌شود.
درحالت طبیعی دمای متوسط طبیعی بدن انسان ‎۳۷ درجه است و دمای بیشتر از آن تب محسوب می‌شود و هرگاه این دما به بالاتر از 40درجه برسد می‌تواند خطرات جانی نیز برای بیمار داشته باشد.

طب سنتی از دیرباز برای پایین‌آوردن تب پیشنهادهایی داشته و دارد. گیاهان ضد‌تب در میان عامه مردم نیز شهرت بسیاری دارند؛ به‌طوری که گفته می‌شود تنها در اندونزی 256گیاه ضد‌تب در میان مردم شناخته شده است. یکی از معروف‌ترین گیاهان ضد‌تب به‌خاطر سالیسیلات‌های موجود در آن پوست درخت بید است. پوست بید به‌عنوان یک مسکن و تب بر عمل می‌کند و به همین دلیل نیز داروی جهانی آسپیرین که اکنون مصرف آن در تمام جهان شایع است ماده اولیه خود را از ترکیب پوست بید گرفته است.

بهترین طریقه مصرف پوست بید، مصرف دم‌کرده دو قاشق مربا‌خوری پوست بید در یک فنجان آب جوش است. می‌توان برای رفع تلخی این دم کرده از زنجبیل یا دارچین نیز استفاده کرد. پیشنهاد مهم دیگر گیاه‌درمانگران برای پایین‌آوردن تب مصرف نعناع فلفلی است. دم کرده نعناع فلفلی به همراه گیاه اقطی سیاه می‌تواند یک ترکیب مؤثر تب‌بر بسازد. برخی از گیاه درمانگران همچنین به‌خاطر وجود سالیسیلات‌های موجود در دارچین و فلفل قرمز و قره‌قاط، مصرف این گیاهان را نیز به‌عنوان گیاهانی تب‌بر توصیه می‌کنند. روغن گل سرخ،شربت آلوئه ورا و عرق کاسنی نیز از دیگر پیشنهادهای گیاه‌درمانگران برای پایین آوردن تب است.

کد خبر 186218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز