همشهری آنلاین: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که از تل‌آویو به بیروت سفر کرده است گزارشی از محور مذاکرات آتی خود با مقامات سوری را ارائه کرد.

به گزارش شبکه خبری الحره وی که پس از دیدار با مقامات لبنانی به دمشق سفر خواهد کرد، در این خصوص به خبرنگاران گفت که سفرش به سوریه برای آغاز گفتگویی درباره عراق و همچنین موضوع دادگاه بین المللی برای رسیدگی به ترور "رفیق حریری" نخست وزیر پیشین لبنان بسیار مهم است.

وی افزود: ما در سفر به سوریه درباره موضوع مبارزه با تروریسم و نقشی که سوریه می تواند در کمک به حل و فصل مسائل یا مانع تراشی در برابر آن ایجاد کند و دادگاه بین المللی گفتگو خواهیم کرد.

برپایه این گزارش، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نقش سوریه درعراق و حمایت دمشق از جنبش حماس و حزب الله لبنان را از دیگر محورهای مذاکرات خود در سفر به دمشق عنوان کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه سفرش را به عنوان جزئی از مسئولیت خود درقبال امنیت ملی آمریکا صورت می دهد، افزود: ما در اینجا هستیم تا ببینیم چگونه می توانیم جهان را امن تر کنیم و مهمتر از آن بتوانیم از رویدادها آگاهی یابیم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز(دوشنبه 13 فروردین) در دمشق  با نخست وزیر و رئیس مجلس لبنان به طور جداگانه دیدار و درباره اوضاع لبنان و خاورمیانه بحث و تبادل نظر کرد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، نانسی پلوسی با فواد سنیوره نخست وزیر لبنان در کاخ  نخست وزیری در مرکز بیروت دیدار و درباره  تحولات لبنان و منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

پلوسی همچنین در دیدار مشابهی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان در منطقه عین التینه تحولات لبنان و خاورمیانه را بررسی کرد و  سپس با سعد حریری رئیس جریان المسقبل (آینده) لبنان در منطقه قریطم ملاقات کرد.

وی پیشتر در فلسطین اشغالی با مقام های رژیم صهیونیستی ملاقات کرده بود.

کد خبر 18612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز