دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: در یکی از خونبارترین روزهای عراق امروز(دوشنبه 13 فروردین) افزون بر 200 نفر در نقاط مختلف این کشور بر اثر بمب‌گذاری و آتش مستقیم شبهه نظامیان مسلح به قتل رسیدند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی یک دادگاه در جنوب غرب عراق منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 35 عراقی شد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار این شبکه خبری اظهار داشت: این خودروی بمبگذاری شده توسط افراد ناشناس در نزدیکی یک دادگاه عراقی در منطقه‌ی بیاع در جنوب غرب بغداد پارک شده بود و بر اثر انفجار این خودروی بمبگذاری شده در این منطقه مسکونی شلوغ 10 تن کشته و 25 تن دیگر زخمی شدند که تلفات این انفجار هم چنان در حال افزایش است.

همچنین بر اثر انفجار یک تریلر بمب‌گذاری شده در نزدیکی مرکز پلیس و یک مدرسه در شهر کرکوک در شمال عراق بیش از 20 تن کشته و 135 تن دیگر زخمی شدند.

دو دختر اهل کرکوک که د رحادثه مذکور مجروح شدند. عکس و فیلم آنها امروز خبر اول رسانه‌های جهانی بود

این تریلر که حامل آرد بود در مرکز کرکوک منفجر شد و علاوه بر تلفات گسترده منجر به ویران شدن بیش از 15 منزل و به آتش کشیده شدن بیش از 30 خودروی دیگر شد.

این در حالی است که ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: طی دو روز گذشته هفت تن از سربازان آمریکایی در بغداد و الانبار بر اثر حوادث متفرقه کشته شدند.

هم چنین بر اثر انفجار دو تریلر بمب گذاری شده در پایگاه ارتش عراق در شرق موصل واقع در شمال عراق بیش از 20 تن از نیروهای ارتش عراق کشته شدند.

این در حالی است که سخنگوی ارتش انگلیس اعلام کرد، یک کاروان انگلیسی با یک گروه مسلح در بصره درگیر شد و بر اثر این درگیری یک سرباز انگلیسی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

یک گروه مسلح ناشناس نیز به خودروی حامل یک فرمانده پلیس عراق حمله‌ور شد و در این حمله مسلحانه این فرمانده عراقی را همراه با گارد‌ها و راننده خودرو کشتند.

هم چنین بر اثر درگیری یک گروه مسلح با نیروهای پلیس عراق در شهر قائم واقع در استان الانبار در نزدیکی منطقه مرزی سوریه بیش از هشت تن کشته شدند.

از سوی دیگر، یک مقام مسوول امنیتی عراق اعلام کرد که یک مجموعه مسلح با تشکیل یک ایست بازرسی فرضی در شمال بغداد 19 تن از شهروندان این منطقه را ربودند.

هم چنین 60 جسد مجهول الهویه امروز در شهر کرکوک توسط مردم این شهر تشییع شدند.

پلیس عراق نیز از کشف 122 جسد مجهول الهویه در مناطق مختلف بغداد خبر داد.

چهار جسد مجهول الهویه دیگر نیز امروز در شهر کربلا در جنوب عراق کشف شد و 25 جسد مجهو‌ل‌الهویه دیگر در مناطق مختلف موصل کشف شد.

این در حالی است که جسد 20 تن از شهروندان دیالی در شمال شرق عراق که طی دو روز گذشته توسط افراد ناشناس ربوده شده بودند کشف شد. این اجساد در شمال شهر بعقوبه، یکی از بزرگترین شهرهای استان دیالی، کشف شدند و تمامی این افراد با شلیک گلوله در سر اعدام شده بودند. 

از سوی دیگر، ارتش آمریکا اعلام کرد: 90 سرباز آمریکایی برای اداره مناطق جنوبی بغداد وارد عراق شدند.

در این بیانیه آمده است: این سربازان آمریکایی در راستای حمایت از طرح امنیتی بغداد وارد عراق شده‌اند.

همچنین سازمان دفاع از حقوق خبرنگاران در عراق اعلام کرد: در نیمه اول سال 2007 بیش از 37 خبرنگار دستگیر و کشته شدند.

در این بیانیه آمده است: در نیمه اول سال جاری 18 خبرنگار عراقی کشته و 19 تن دیگر دستگیر شده‌اند و روند خشونت با خبرنگاران و متوقف ساختن کار رسانه‌های خبری در عراق رو به افزایش است.

کد خبر 18605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز