همشهری آنلاین: معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اسرائیل را بنیان‌گذار اصلی تروریسم دولتی در جهان دانست.

UN

به گزارش فارس،‌ «اسحاق آل حبیب» معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل شب گذشته در واکنش به سخنان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای را در مجمع عمومی سازمان ملل قرائت کرد.

وی در این بیانیه، ایران را کشوری قوی توصیف کرد که قادر است دربرابر حملات خارجی از خود دفاع کند.

آل‌حبیب، شکل‌گیری رژیم صهیونیستی را بر مبنای تروریسم دانست و این رژیم را بنیانگذار اصلی تروریسم دولتی در جهان توصیف کرد.

وی با رد ادعاهای کاملا بی‌اساس درباره ماهیت نظامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران، آن را کاملا صلح‌آمیز و در راستای تعهدات بین‌المللی ایران دانست.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه در سخنرانی خود در سازمان ملل خط قرمزی را برای برنامه هسته‌ای ایران ترسیم کرد و گفت خط قرمز برنامه هسته‌ای ایران عبور این کشور از مرحله غنی سازی متوسط به مرحله غنی سازی با غنای بالا است.

متن کامل بیانیه‌ معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل به شرح زیر است:

برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز و منطبق با تعهدات بین‌المللی است

امروز، در این نشست مجمع عمومی، نخست وزیر رژیم بدنام اسرائیل، مجموعه‌ای از اتهامات کاملا بی‌اساس را علیه کشورم مطرح کرد.

در این ساعت آخر نمی‌خواهم وقت با ارزش هیئت‌های نمایندگی محترم را با جواب دادن به این اظهارات بی‌اساس بگیرم. اظهاراتی که ارزشی برای پاسخ دادن به آنها نمی‌بینم و به طور قطع آنها را رد می‌کنم.

به ویژه باتوجه به اینکه برنامه هسته‌ای کشورم کاملا صلح‌ آمیز و منطبق با تعهدات بین‌المللی و در راستای اجرای حق مسلم ما برای استفاده از دانش و فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز است.

ایران قربانی اصلی تروریسم بوده است

اینجانب همچنین قصد ندارم وقت با ارزش هیئت‌های نمایندگی را برای بیان تاریخ و سابقه کاملا شناخته شده کشورم بگیرم؛‌ کشوری که برای قرن‌ها تاریخ خود، سابقه تجاوز (به کشورهای دیگر) را نداشته است؛ کشوری که در تمام معاهده‌های بین‌المللی بزرگی که تولید و استفاده از سلا‌ح‌های کشتار جمعی را ممنوع اعلام می‌کند، مانند NPT،‌ CWC و BWC عضویت دارد و به تمام تعهدات قانونی مربوط به این معاهدات پایبند است؛ کشوری که افتخار می‌کند ایده ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای را مطرح کرده و همچنان با قدرت در حمایت از تحقق آن تلاش می‌کند؛ کشوری که نه تنها هرگز در اقدامات تروریستی دخیل نبوده بلکه بیش از 17 هزار نفر از شهروندانش از جمله دانشمندان هسته‌ای آن توسط تروریست‌هایی که از کمک خارجی برخوردار بودند، به شهادت رسیدند؛ کشوری که قربانی اصلی استفاده از سلاح‌های شیمیایی در عصر معاصر است. در حدود 600 حمله صورت گرفته که در نتیجه آن بیش از 100 هزار شهروند ایرانی مجروح شده و یا به شهادت رسیدند. از میان این تعداد، 7 هزار شهروند بر اثر قریب به 30 حمله به شهرها و روستاها مجروح شدند.

اسرائیل بنیان‌گذار اصلی تروریسم دولتی در جهان است

اینجانب همچنین قصد ندارم به سابقه کاملا سیاه و تاریک رژیم اسرائیل در کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان و ارتکاب نسل کشی، جرائم جنگی و جرایم علیه بشریت در بیش از 6 دهه اشاره کنم. جنگ 33 روزه علیه لبنان، حمله وحشیانه 22 روزه به غزه و همچنین محاصره غیر انسانی نوار غزه تنها نمونه‌هایی از اقدامات وحشیانه اخیر این رژیم است.

اینجانب همین طور قصد ندارم تاریخ سیاه اقدامات تروریستی که توسط این رژیم صورت گرفته را بیان کنم رژیمی که بر مبنای تروریسم بنا شده و بنیانگذار اصلی تروریسم دولتی در جهان است.

آنچه می‌خواهم به توجه هیئت‌های محترم برسانم، تنها بخش خیلی کوچکی از تاریخ تاریک این رژیم است. رژیمی که از معاهده‌های بین‌المللی درباره سلاح‌های کشتار جمعی تبعیت نکرده و به تعهدات خود تحت منشور سازمان ملل و حقوق بین‌المللی پایبند نیست.

نه تنها رژیم اسرائیل، در خاورمیانه عضو معاهده ان پی تی نیست، بلکه علیرغم درخواست‌های مکرر بین‌المللی تمایل خود را برای انجام چنین کاری اعلام نکرده است.

بد تر از آن این که نخست وزیر وقت رژیم اسرائیل در بیانیه‌ای در 11 دسامبر 2006، به تملک کلاهک‌های هسته‌ای توسط این رژیم اعتراف کرد مسئله‌ای که بار‌ها توسط 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد به عنوان تهدید جدی و پایدار علیه امنیت کشور‌های همسایه و دیگر نام برده شد.

با در نظر گرفتن این واقعیت‌ها 189 کشور عضو معاهده ان پی تی از جمله آمریکا و سایر حامیان اصلی رژیم صهیونیستی از طریق سند نهایی کنفرانس بازنگری معاهده ان پی تی در سال 2010 به اتفاق آرا علنا از این رژیم خواستند بدون هیچ قید و شرطی به عضویت ان پی تی درآید و تمامی فعالیت‌های هسته‌ای زیر زمینی‌اش راتحت نظارت پادمان‌های بین‌المللی درآورد.

جامعه جهانی باید فشار‌ها بر رژیم اسرائیل را افزایش دهد

اکنون نخست وزیر این رژیم با وقاحت، ریاکاری، جار و جنجال و مطرح کردن ادعاهایی بی پایه و بی معنی علیه برنامه هسته‌ای کاملا صلح آمیز کشورم تلاش می‌کند از تریبون این مجمع سوء استفاده و اذهان کشورهای عضو را از خطرات زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی، برنامه‌ هسته‌ای زیرزمینی آن و تاسیسات هسته‌ای نظارت نشده‌اش که تنها تهدید علیه صلح، امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه و نقاط دیگر است، منحرف کند.

این رژیم به جای مطرح کردن ادعاهای بی اساس علیه کشورهای دیگر منطقه باید به درخواست‌های مکرر جامعه جهانی گردن نهد و فورا و بدون هیچ قید و شرطی به عنوان یکی از اعضای غیر برخوردار از سلاح هسته‌ای به عضویت ان پی تی درآید و تمامی تاسیسات مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای خود را تحت نظام راستی آزمایی سازمان بین‌المللی انرژی درآورد. جامعه جهانی نیز باید به ویژه در کنفرانس آتی ان پی تی در سال 2012 درباره ایجاد منطقه‌ عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه به اعمال بیشترین فشار بر این رژیم ادامه داده و آن را به اطاعت از درخواست‌های بین‌المللی مجبور کند.

به همین قیاس، این رژیم که جدا از معاهده ان پی تی در معاهده‌های مرتبط با سلاح‌های کشتار جمعی نیز عضویت ندارد و درتلاش است تا مشکل ذاتی عدم مشروعیتش را با توسعه این سلاح‌ها حل کند، باید وادار شود تا به تمامی تعهدات بین‌المللی مقید باشد.

در حالی که استفاده از زور به هر بهانه‌ای به منزله تخلف آشکار از مفاد منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی و همچنین موازین روابط بین‌الملل است، مقامات رژیم اسرائیل با گستاخی تمام هر روز کشورهای منطقه و بخصوص کشور من را به حمله نظامی تهدید می‌کنند.

حق ایران برای اقدام متقابل محفوظ است

جمهوری اسلامی ایران از قدرت کافی برخوردار است و حق کامل اقدام متقابل با تمام قوا علیه هر حمله‌ای را برای خود محفوظ نگاه می‌دارد.

در همین حین جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت‌های خود عمل نموده و این رژیم را تحت فشار قرار دهد تا از این رفتارهای غیر مسئولانه در منطقه ناپایدار مانند خاورمیانه دست بردارد.

آقای رئیس؛ در نهایت امروز برای دومین بار در طول تاریخ اخیر سازمان ملل، از تصاویری بی‌اساس و خیالی برای توجیه تهدید علیه یکی از اعضای اولیه سازمان ملل استفاده شد. علیرغم این لازم می‌دانم خاطرنشان کنم در عصر اطلاعات و جهان امروز ما که ارتباطات متقابل روز به روز بیشتر می‌شود، کمتر احتمال دارد بتوان کشورها را با ابزارهایی اینچنین مضحک فریب داد.

پرواضح است عملیات افترا، فریب یا نفرت افکنی رژیم صهیونیستی، به هر اندازه‌ای هم که باشد نمی‌تواند تاریخ سیاه آن را بپوشاند یا توجه کشورها را از واقعیت‌ها منحرف کند.

کد خبر 186045
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز