همشهری آنلاین: هزار زن نیجریه‌ای که در فرودگاه‌های عربستان سعودی بازداشت شدند واکنش دولت نیجریه را به دنبال داشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری، این زنان نیجریه‌ای که برخی از آنها از یکشنبه قبل به بهانه مسافرت بدون همراهی همسر و یا محرم همچنان در بازداشت هستند، برای انجام فریضه حج به عربستان سعودی سفر کرده بودند.

«ابوبکر شیهی بونو» سفیر نیجریه در عربستان سعودی در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: مسئولان سعودی همه زنان زیر سی و پنج سال را بازداشت کرده‌اند.

بازداشت این زنان در حالی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی و نیجریه سال گذشته توافقنامه‌ای را امضا کرده‌اند که بر اساس آن زنان نیجریه‌ای از این شرط سعودی‌ها مستثنی شوند.

به گفته دیپلمات‌های نیجریه‌ای، بر اساس توافق صورت گرفته بین مسئولان حج نیجریه و مسئولان سعودی، عربستان به شرط همراهی زنان با کاروان‌ها و بعثه‌های نیجریه، برای آنان ویزا صادر کند.

سفیر نیجریه تأکید کرده که دیروز یادداشت اعتراضی را در همین رابطه به وزارت امورخارجه سعودی در ریاض تحویل داده است.

برخی از این زنان نیجریه‌ای که همچنان در فرودگاه‌های سعودی بلاتکلیف هستند، تأکید کرده‌اند که دلیل بازداشت آنها مطابق نبودن نام خانوادگی‌شان در گذرنامه با نام همسران‌شان است.

این درحالی است که در نیجریه زنان از نام‌خانوادگی همسران‌شان استفاده نمی‌‎کنند و این موضوع در این کشور کاملاً رایج است.

گروهی از این زنان که در فرودگاه بین‌المللی «عبدالعزیز» گرفتار شده‌اند، تأکید کرده‌اند که مجبورند بدون هیچ وسایلی روی زمین بخوابند، چرا که وسایل و کیف‌هایشان همراه‌شان نیست.

کد خبر 186020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز