دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها تن بر اثر درگیری‌های سنگین در موگادیشو - پایتخت سومالی - که در بیش از 15 سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است، جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری سوییس گزارش داد، پس از درگیری‌های چهار روزه میان نظامیان مداخله‌گر اتیوپی و نیروهای مقاومت، روز دوشنبه آرامش به این شهر بازگشت.

یک خبرنگار گفت: این اولین بار پس از چهار روز است که ما صدای هیچ حمله‌ای را نمی‌شنویم.

لاشه‌های بسیاری خیابان‌های پایتخت سومالی را پر کرده‌اند. شمار دقیق قربانیان این درگیری‌ها هنوز اعلام نشده است.

نیروهای اتیوپی به حمایت از دولت مورد حمایت غرب به رهبری عبداللهی یوسف احمد، رییس جمهور سومالی می‌پردازد که در موگادیشو مستقر شده است. این نیروها در روزهای اخیر حدود 200 تن از اسلام‌گرایان را به قتل رساندند.

شاهدان عینی گزارش دادند که بیش از صدها غیرنظامی بر اثر این نبردها جان باختند. رهبر قبیله متنفذ هاویه (Hawiye) که با دولت مخالف است، روز یکشنبه اعلام کرد با اتیوپیایی‌ها آتش بس کرده است. توافقاتی که پیش‌تر حاصل شده بودند، به شکست انجامیده‌اند.

کشته شدن اولین سرباز اتحادیه آفریقا

روز شنبه(31 مارس-یازدهم فروردین) اولین سرباز صلح‌بان اتحادیه آفریقا از اوگاندا در موگادیشو جان باخت و پنج تن دیگر نیز زخمی شدند.

اتحادیه آفریقا تصویب کرده است که تحت ماموریت سازمان ملل نیروهای صلح‌بانی را متشکل از 8000 تن به این کشور شرق آفریقا اعزام کند. با این حال تاکنون فقط 1500 تن از اوگاندا به موگادیشو وارد شده‌اند.

کد خبر 18586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز