گروه اجتماعی _ مینا شهنی: بیمه دی به مدت یک سال دیگر( 92-91)برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان با کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی قرارداد بست.

سال گذشته هم قرارداد بیمه تکمیلی این گروه از بازنشستگان با بیمه دی منعقد شده بود که مشکلاتی را برای بازنشستگان به‌وجود آورد و بازنشستگان با اعلام نارضایتی از خدمات ارائه شده از سوی این شرکت همواره خواهان بهبود شرایط بودند. خبرهای رسیده حاکی از این است که در قرارداد جدید برای بیمه تکمیلی بازنشستگان حق بیمه برای هر نفر ماهانه 10هزار و 450تومان درنظر گرفته شده که تعداد بیمه شدگانی که تحت پوشش قرار می‌گیرند حداقل می‌بایست دو میلیون و 500هزار نفر باشد.

علی اکبر خبازها رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در توضیح قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت:با بیشتر از 20شرکت بیمه برای عقد قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان مذاکراتی انجام شد که متأسفانه قیمت‌های اعلام شده خیلی بالاتر از توان بیمه‌شدگان اعلام شد.

ناگفته نماند که شرکت‌های بیمه‌ای در ازای دریافت حق بیمه‌هایی با نرخ بالا خدمات بسیار خوبی نیز پیشنهاد داده بودند ولی ما جیب همکاران‌مان را سنجیدیم و توان پرداخت همکاران را درنظر گرفتیم بنابراین با بیمه دی قرارداد بستیم. خبازها افزود: اگر نظام ارجاع در تأمین اجتماعی اجرا می‌شد در این صورت یک بیمار دارای ناراحتی قلبی ناچار نبود پنج ‌ماه در نوبت عمل باقی بماند و نیازی هم به بیمه تکمیلی نبود، اما با توجه به مشکلات فراوان بیمارستان‌های ملکی تأمین اجتماعی انتظار داریم حال که نظام ارجاع اجرا نشده، سازمان تأمین اجتماعی قسمتی از حق بیمه بازنشستگان را تقبل کند تا کمتر به آنها و خانواده‌هایشان فشار بیاید. او با اشاره به تورم بالایی که در بخش درمان ایجاد شده توضیح داد:

در حال حاضر تورم بالایی در هزینه‌های بخش درمانی ایجاد شده است. در بخش خرید درمان با رشد 90درصدی روبه‌رو بوده‌ایم که به‌عنوان مثال می‌توان به افزایش سقف پرداخت غرامت از شش به 10میلیون تومان اشاره کرد و جبران هزینه‌های پاراکلینیکی را هم به دو برابر افزایش داده‌ایم. یعنی 300هزار تومان برای هر سال شده است.

علیرضا فرهادی، عضو هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی شهر تهران، خواستار رعایت حق و حقوق بازنشستگان شده است . او در نامه‌ای که به هیأت‌مدیره شهر تهران نوشته، آورده است: لازم است برای همه بیمه‌شدگان از روز اول کارت درمان جداگانه صادر شود تا بیمه‌شدگان مانند سال 91-90 اسیر نباشند و از طریق سایت کاری انجام نگیرد چون همه بازنشستگان به سایت دسترسی ندارند.

او خواهان به کار‌گیری یک وکیل برای دفاع از حق بیمه‌شدگان در برابر شرکت بیمه شده و افزود:گرفتن وکیلی برای این منظور از طرف کانون الزامی است ضمن اینکه بایستی یک پزشک از سوی کانون به بیمه مکمل معرفی شود تا از نظر درمانی، به اسناد بیماران رسیدگی کند. نکته دیگری که فرهادی بر آن تأکید کرده این است که کمک‌‌هزینه‌های درمانی تأمین اجتماعی طبق روال دیگر مؤسسات باید درصورت بسته شدن قرارداد بیمه تکمیلی همچنان ادامه پیدا کند.

فرصت انصراف

تمامی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی سه ‌ماه فرصت دارند تا نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن برای این نوع بیمه تصمیم بگیرند. بر این اساس افراد می‌توانند با مراجعه به محل کانون‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی در سراسر کشور نسبت به ادامه یا قطع دریافت خدمات اعلام نظر کنند. افرادی که مایلند تا فرزندان یا پدر و مادرشان را به لیست بیمه‌شدگان تحت تکفلشان برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی اضافه کنند نیز با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی می‌توانند این کار را انجام دهند.

کد خبر 185817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز