همشهری آنلاین: عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از قول مساعد خودروسازان برای کاهش سریع مطالبات قطعه‌سازان به سه ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: با تحقق این امر شاهد کاهش قیمت‌های کاذب خودرو در بازار خواهیم بود.

ایسنا نوشت: فرهاد به‌نیا اظهار کرد: بحران نقدینگی خودروسازان در چند ماه گذشته موجب افزایش مطالبات قطعه‌سازان شده و کاهش تولید قطعه و در نهایت خودرو را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه با کاهش عرضه خودرو، دلالان و واسطه‌ها پررنگ‌تر از گذشته دست به کار شده و قیمت‌های غیر واقعی و کاذبی را در بازار ایجاد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این شرایط چندی پیش جلسه مشترک اعضای هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان و مدیرعامل ایران خودرو برگزار شده و مقرر شد با پرداخت سریع، حجم مطالبات قطعه‌سازان به سه ماه کاهش یابد.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: همچنین طبق توافقات صورت گرفته با مدیرعامل ایران خودرو مقرر شد که با توجه به رشد و نوسان نرخ ارز، قیمت قطعات تحویلی به خودروساز هر دو ماه یکبار بازنگری و رشد هزینه‌های تولید در آن دیده شود.

وی افزود: در این شرایط در صورت تسریع در روند پرداخت مطالبات قطعه‌سازان توسط دو خودروساز بزرگ کشور، شرایط نقدینگی جامعه قطعه‌سازی به حالت عادی بازگشته و کاهش حدود 50 درصدی تولید قطعه و خودرو جبران خواهد شد.

به‌نیا تصریح کرد: با افزایش تولید قطعات، تولید انواع خودرو نیز افزایش یافته و با رشد عرضه قیمت‌های کاذب فعلی خودروها در بازار کاهش خواهد یافت.

کد خبر 185816
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز