سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار «مارتین ورتمن» با عنوان «جنون مشترک» این هفته در گالری اعتماد برپا می‌شود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایسنا، این هنرمند آلمانی در اولین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان «جنون مشترک» در گالری اعتماد تهران، اثر حجمی «ماشین الماس ـ تنفس» را ارائه خواهد کرد که دستگاهی متشکل از وسایل آزمایشگاهی جهت جداسازی کربن از بازدم و تبدیل آن به الماس در اثر فشار است.

همچنین مجموعه‌ای جدید از آثار چاپ چوب او که مخصوص این نمایشگاه خلق شده‌اند، در این گالری به معرض دید گذاشته می‌شود.

مجسمه‌های «مارتین ورتمن» نقطه ورود جستجوگرانه‌ای در دنیای روندهای هنری دارد.

چیدمان‌های بزرگ او اغلب در نگاه اول خیلی سریع و ساده به نظر می‌رسد، اما با بررسی دقیق‌تر، پیچیدگی‌هایشان مشخص می‌شود.

برخورد ورتمن را می‌توان به دو بخش علم و کیمیاگری تقسیم کرد که نتایج این دیدگاه را می‌توان به صورت تجربی در کارهایش و در طول دورانی که کار به اجرا گذاشته می‌شود، مشاهده کرد.

مارتین ورتمن که در حال حاضر در شهر برلین زندگی می‌کند، تحصیلات هنری خود را در آکادمی هنرهای زیبای هامبورگ تحت نظر اساتیدی چون آندریاس سلو متسکی، ویم وندرس، فاتح آکین و دانیال رکتر به پایان رسانده است.

او در سال 2007 در دوازدهمین نمایشگاه دوکیومنتا در شهر کاسل با پروژه‌ای عظیم شرکت کرد و تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در سراسر اروپا داشته و بسیاری از کارهایش در اختیار مجموعه‌داران مطرح شخصی اروپاست.

این نمایشگاه روز جمعه ـ 7 مهرماه - از ساعت 15 تا 20 در گالری اعتماد افتتاح می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا 18 مهرماه به نشانی خیابان باهنر، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان(دوراهی سمت راست)، پلاک 4 از این آثار دیدن کنند.

گالری اعتماد روزهای دوشنبه تعطیل است.

 

کد خبر 185728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز