دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رئیس سازمان بورس دیروز با حضور در مجلس گزارشی از وضع بازار سرمایه ارائه کرد، گفت: نکته‌ای که در این شرایط مهم است ایجاد بستری برای تشکیل بورس ارز است.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا با آغاز به‌کار مرکز مبادلات ارزی از دیروز ، راه‌اندازی بورس ارز منتفی شده یا در آینده عملیاتی خواهد شد، گفت: این ساختار جوابگوی اقتصاد و نیازها و الزامات کشور نیست اما شاید مرکز مبادلات ارزی مقدمه‌ای برای راه‌اندازی بورس ارز باشد.وی ادامه داد: نکته‌ای که دراین شرایط مهم است ایجاد بستری برای تشکیل بورس ارز است تا وضعیت اقتصاد کشور بهبود یابد و اهداف تعریف‌شده محقق شود.

بنابراین سعی ما در مجلس و شورای بورس این است که بورس ارز در سال‌جاری راه‌اندازی شود. مگر اینکه برخی دستگاه‌ها نخواهند چنین اتفاقی بیفتد. پورابراهمیمی با بیان اینکه رئیس سازمان بورس دیروز با حضور در مجلس گزارشی از بازار سرمایه ارائه کرد، گفت: با این همه برای راه‌اندازی بورس ارز مشکلی وجود ندارد و فقط به هماهنگی و همکاری و عزم وزارت صنعت، بانک مرکزی و بانک‌های عامل نیاز دارد.

زمان راه‌اندازی بورس ارز مشخص نیست

در همین رابطه سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44قانون اساسی هم گفت:‌ طبق توضیحات ارائه شده، افزایش نرخ ارز به نفع بورس بوده و باعث افزایش این سهام در بورس شده است. جعفر قادری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور صالح‌آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این کمیسیون، در مورد چشم‌انداز بورس با افزایش نرخ ارز، گفت: چشم‌انداز بورس مثبت ارزیابی شد و به اعتقاد صالح‌آبادی، افزایش قیمت نرخ ارز می‌تواند به نفع بورس باشد چون ارزش سهام در بورس را افزایش می‌دهد و به‌عبارت دیگر می‌توان گفت زیاد شدن نرخ ارز به نفع بورس است.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: با وجود سؤالات نمایندگان درباره دلیل تأخیر در راه‌اندازی بورس ارز، صالح‌آبادی در جریان این موضوع نبودند چون یک سر قضیه به بانک مرکزی برمی‌گردد. قادری افزود: ظاهرا مجموعه بورس آمادگی برای راه‌اندازی بورس ارز را دارد، منتهی برخی محدودیت‌ها و مشکلات در این رابطه وجود دارد که از سوی بانک مرکزی مطرح می‌شود.

کد خبر 185669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز