یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: درگیر‌ی‌ها در پایتخت سومالی شدت گرفته و غیرنظامیان بیشتری در معرض آسیب و مرگ قرار دارند‌ و در وسط کارزار در دام افتاده‌اند.

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "ای‌تی‌وی"، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی درگیری‌های اخیر در موگادیشو را سنگین‌ترین درگیری در بیش از 15 سال گذشته عنوان کرد.
در این درگیری‌ها نیروهای اتیوپیایی از روزهای پیش در حمایت از دولت مرکزی سومالی اقدام به عملیات آفندی علیه شورشیان کرده‌اند.

اتیوپی اعلام کرده نیروهایش بیش از 200 شورشی موسوم به اسلام‌گراها را از آغاز درگیر‌ِی‌ها تاکنون کشته‌اند.

این در حالی است که بیمارستان‌ها تلاش دارند به وضعیت مجروحان رسیدگی کنند ولی امکان امداد به بسیاری از آسیب‌دیدگان به دلیل درگیری‌ها وجود ندارد. حتی پزشکان نیز در میانه میدان نبرد گرفتار آمده‌اند.

بنابراین گزارش، هزاران نفر در روزهای اخیر از موگادیشو گریخته‌اند.

نماینده سومالی در اتیوپی اعلام کرده حملات در این کشور تنها علیه مواضع شورشیان بوده و این حملات بعد از ناکامی‌ ریش‌سفیدان منطقه برای متقاعد کردن این شورشیان جهت خلع سلاح صورت گرفته است.

با وجود این درگیری‌ها، دولت موقت سومالی ابراز اطمینان کرده که نشست آشتی میان ریش‌سفیدان و سیاستمداران و جنگ‌سالاران پیشین مطابق برنامه در 16 آوریل برگزار شود.

اتحادیه آفریقا هزار و 200 نیرو برای کمک به دولت سومالی اعزام کرده است اما آنها نیز هدف حمله قرار گرفته‌اند. دیگر کشورها با اعزام نیرو به سومالی و رساندن سطح نیروهای اتحادیه آفریقا به 8 هزار نفر مخالفت کرده‌اند.

کد خبر 18554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آفریقا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز