همشهری آنلاین: انجمن تهیه‌کنندگان مستقل از تعطیلی بخش خصوصی سینمای ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، شورای مرکزی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران در این بیانیه آورده است: «رفتار غیر مسئولانه حوزه هنری در گزینش فیلم‌ها و اعمال نظر مبنی بر ممیزی مجدد،‌ حرکتی افراطی است که می‌تواند به تعطیل بخشی از سینمای ایران در کوتاه مدت و تعطیل بخش خصوصی سینمای ایران در دراز مدت منجر شود.

«انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران» ضمن اعتراض جدی به رفتارهای حوزه هنری و حمایت قاطع از سازندگان شش فیلم سینمای اجتماعی،‌ خواستار تغییر رفتار حوزه است.

شورای مرکزی انجمن اعتقاد دارد که محروم کردن یک فیلم از اکران در سینمای بخش خصوصی با سازمانی که مالک نزدیک به یکصد سالن سینمای متعلق به اموال عمومی است،‌ تفاوتی فاحش دارد.

این حرکت افراطی و غیر قانونی بخصوص که با ممیزی مضاعف همراه است، نمی‌تواند معنایی به جزء تعطیلی بخش خصوصی را در پی‌ داشته باشد.

شش فیلم مورد نظر یعنی «برف روی کاج‌ها»،‌«بی‌خود وبی‌جهت»،«پل چوبی»،«پذیرائی ساده»،«من مادر هستم»و «من همسرش هستم» پس از دریافت پروانه ساخت و پروانه نمایش توانسته‌اند با دریافت مجوز قانونی امکان اکران عمومی را بیابند بنابراین باید به قانون احترام گذاشت و گرنه باصطلاح معروف،‌ سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

ما از مسئولان حوزه می‌خواهیم بیش از از این بر رفتارهایی که می‌تواند به تعطیلی سینمای ایران منجر شود پای نفشارند و مسئولیت تعطیلی سینمای ایران و حرکت آن به سوی تولید صرفا دولتی را برعهده نگیرند که می‌تواند به هرج و مرج و تعطیلی سینمای ایران در بلند مدت تبدیل شود.

ما ضمن حمایت از سینمای مستقل بخش خصوصی و فیلم‌های اجتماعی‌، مسئولیت زیان‌های مادی و معنوی ناشی از این تصمیم را برعهده حوزه هنری می‌دانیم که امنیت حرفه‌ای تولید را خدشه‌دار ساخته است.

«انجمن تهیه کنندگان مستقل از کلیه هنرمندان سینمای ایران می‌خواهد تا به این اعتراض قانونی بپیوندند و اجازه ندهند عده‌ای با تصمیمات غلط‌، سینمای اجتماعی و مستقل کشور را از میان ببرند».

 

کد خبر 185470

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز