شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

در پی کناره‌گیری مصطفی امیدقائمی از سمت مدیرعاملی فرابورس، امیر هامونی مدیر بازار فرابورس، جانشین وی شد.

به گزارش فارس، درپی قطعی شدن تصمیم مصطفی امیدقائمی به کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی فرابورس و ناموفق بودن تلاش هیأت مدیره برای جلب رضایت وی برای ادامه مدیریت، هیأت مدیره فرابورس که چهارشنبه گذشته به نتیجه‌ای نرسیده بود، صبح دیروز تشکیل جلسه داد.

در این نشست امیر هامونی که یکی از گزینه‌های جانشینی امید قائمی بود، به‌عنوان مدیرعامل جدید فرابورس انتخاب و معرفی شد تا نخستین مدیرعامل فرابورس (که از وی به‌عنوان بنیانگذار فرابورس یاد می‌شود) رسما خداحافظی کند و هامونی به عنوان دومین مدیرعامل فرابورس انتخاب شود.

هامونی دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد بوده و دارای سوابق کارشناس مسئول اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و مدیر عملیات بازار فرابورس است. با این رویداد درحالی باید منتظر برخی تغییر و تحولات درونی فرابورس بود که اواخر‌ماه گذشته هم حسن محمدتبار معاون عملیات فرابورس به کارگزاری بانک ملت رفت تا مدیریت آن را به‌عهده گیرد. امید قائمی هم مدیریت یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های نفت و انرژی را به‌دست خواهد گرفت.

هامونی اصلح‌ترین گزینه است

در همین رابطه مصطفی امیدقائمی پس از کناره‌گیری در گفت‌وگو با ایسنا مهم‌ترین اقدامات دوره فعالیت سه‌ساله خود را تشریح و اعلام کرد که در حد توان تلاش کردم تا بازار فرابورس راه‌اندازی شود. مدیرعامل سابق فرابورس گفت: راه‌اندازی بازار پایه فرابورس، بازار سوم فرابورس، پذیره نویسی اوراق مشارکت، پذیره نویسی سلب حق تقدم و درج شرکت‌های در شرف تاسیس در فرابورس از مهم‌ترین اقدامات من در فرابورس بود.

وی با بیان اینکه به‌مدت سه سال و هشت‌ماه در سمت مدیرعاملی فرابورس فعالیت کردم، در مورد عملکرد خود گفت: در حد توان تلاش کردم که بازار فرابورس راه‌اندازی شود اما بهتر از این هم می‌شد تلاش کرد. با این حال تمام توان خود را گذاشتم تا این بازار راه‌اندازی شود. امیدقائمی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به فعالیت خود در فرابورس می‌دهید؟ گفت:خدا باید نمره بدهد ولی با تمام توان در فرابورس فعالیت کردم.

مدیرعامل سابق فرابورس درخصوص دلیل کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی با وجود تمایل هیأت مدیره برای ادامه فعالیت وی، گفت:دلیل خاصی برای این کار وجود ندارد جز اینکه از فشار کاری در فرابورس خسته شده بودم و با توجه به اینکه علاقه به راه‌اندازی دارم، بعد از پایان دوران مدیریت از این سمت کناره‌گیری کردم. وی در مورد انتخاب هامونی به‌عنوان مدیرعامل جدید گفت: هامونی اصلح‌ترین گزینه برای مدیرعاملی فرابورس است و طی این مدت با کمک و حمایت وی بازار فرابورس شکل گرفت. امیدقائمی در پاسخ به این سؤال که از این به بعد در چه سمتی فعالیت می‌کند؟ گفت: رایزنی‌های متعددی انجام شده ولی هنوز قطعی نشده است، اما قصد دارم به یک شرکت سرمایه‌گذاری بروم.

کد خبر 185392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز