همشهری آنلاین: یک فوق تخصص گوارش گفت: نوع تغذیه در روند بهبود رفلاکس معده بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش ایسنا، محسن اسماعیلی، شامگاه جمعه، 31 شهریور در کنفرانس " تازه‌های مدیریت تشخیص و درمان رفلاکس معده و عوارض آن که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، با اشاره به این‌که این بیماری در آفریقا و آسیا کمتر از سایر نقاط دنیا دیده می‌شود، افزود: نوع تغذیه در ایجاد رفلاکس معده بسیار با اهمیت است چراکه یکی از دلایل اصلی این بیماری، مصرف مداوم غذاهای آماده است و علت شیوع آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز مصرف غذاهای آماده است.

وی با بیان این‌که زمان مراجعه بیمار برای درمان از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: افرادی که به این بیماری دچار می‌شوند باید از رژیم غذایی خاصی پیروی کنند زیرا نوع تغذیه در روند بهبود این بیماری بسیار تاثیرگذار است.

اسماعیلی با اشاره به این‌که رفلاکس معده در افراد سیگاری شایع است، ادامه داد: رفلاکس معده با مرگ سلولی همراه است که مرگ سلول‌ها در معده چند ساعت جایگزین می‌شود اما در مورد مری این جایگزینی به چندین هفته زمان نیاز دارد.

هم‌چنین یک فوق تخصص گوارش با اشاره به این‌که تعداد مبتلایان به رفلاکس معده در جهان در حال افزایش است، گفت: در کشور نیز شمار مبتلایان به این بیماری در حال افزایش است و متاسفانه این بیماری بر فعالیت‌های روزانه مانند خوابیدن، غذا خوردن و حتی ورزش کردن تاثیر گذار است .

پیمان ادیبی، سوزش سر دل، بازگشت مایع شور مزه از معده دهان و احساس ترش کردن را از علایم رفلاکس معده دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که به این بیماری مبتلا نیستند، هر سه سال و برای افراد مبتلا به رفلاکس معده هر شش ماه یک بار باید اندسکوپی انجام شود.

کد خبر 185360
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز